TR EN

DISSERTATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
LEE600I DISSERTATION 9 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sunum yapabilme becerisi sağlar.
Akademik yazım becerisini geliştirir
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması Anlatma, Soru-Cevap
2 Okuma Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi Anlatma, Soru-Cevap
3 Okuma Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi ve tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi Anlatma, Soru-Cevap
4 Okuma Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi Anlatma, Soru-Cevap
5 Okuma Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması Anlatma, Soru-Cevap
6 Okuma Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması Anlatma, Soru-Cevap
7 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
10 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
11 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
12 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
13 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
14 Okuma Tez deneylerinin yapılması Anlatma, Soru-Cevap
15 Okuma Tez deneyleri ile ilgili ön verilerin değerlendirilmesi ve gerekiyorsa araştırma planında değişiklik yapılması Anlatma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İGÜ TEZ YAZIM KILAVUZU

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in economics and finance.
5
2
Identifying theories of economics and finance.
5
3
To have knowledge about international economy and international finance.
5
4
Interpreting the relationship of Economics and Finance with other disciplines.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the literature related to the field effectively
5
2
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
5
3
Knows data collection techniques.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the literature related to the field effectively
5
2
Conducting qualitative and quantitative research on subjects related to the field
5
3
Knows data collection techniques.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches related to economics and finance.
5
2
Adopting the philosophy of lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of macroeconomic variables.
5
2
Understanding and interpreting the relationships between economic and financial concepts such as growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rates and international trade.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 24 10 240
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 10 100
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 10 100
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 10 100
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 20 10 200
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 81 0 769
Genel Toplam 769
Toplam İş Yükü / 25.5 30,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0