TR EN

TEZ-II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE511 TEZ-II 7 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder.
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunları açıklar.
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir.
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular.
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel tekniklerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
4 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
5 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
6 Literatür tarama Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
10 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım
11 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım
12 Literatür tarama Değerlendirme aşaması Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Değerlendirme aşaması Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Yayın aşaması: Yazma ve düzeltme Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Yayın aşaması: Tez bitimi ve sunumu Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Martin F. and Clark J.G.(2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon.
Katz J.(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins.
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn, H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise based on undergraduate level qualifications.
2
To be able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field.
3
To be able to use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret the knowledge acquired in the field by integrating information from different disciplines and to be able to create new information
2
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
3
To be able to independently carry out a study requiring expertise related to the field
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories.
2
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
3
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can produce solutions by developing new approaches in problematic areas in the field of Turkish Language and Literature. Discusses with academic method at the point of both determination and solution of related problematic areas.
2
Discusses the problems in the field of Turkish Language and Literature with foreign colleagues and shares information by using foreign language knowledge and skills.
3
In scientific studies related to the field of Turkish Language and Literature access, utilise the source without intermediaries, read the texts from the originals can understand.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
2
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
2
Research and study at the academic level.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to evaluate the history of Turkish literature as a whole and comprehend the continuity between periods

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 6 84
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 40 560
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 120 120
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 767
Genel Toplam 767
Toplam İş Yükü / 25.5 30,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0