TR EN

TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE504 TEZE GİRİŞ VE SEMİNER 3 0 0 18

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ELİFE ATEŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir.
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır.
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlayabilir.
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin tanıtılması ve giriş Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
2 Kaynak okuma Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
3 Kaynak okuma Önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
4 Kaynak okuma Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
5 Kaynak okuma Kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
6 Kaynak okuma Araştırma sorularının yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
7 Kaynak okuma Veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma Bulgular ve Sonuç kısmının yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
10 Kaynak okuma Kaynak göstermeyle ilgili kurallar Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
11 Kaynak okuma Kaynak göstermeyle ilgili kurallar Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
12 Kaynak okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
13 Kaynak okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
14 Kaynak okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
15 Kaynak okuma Tez çalışmaları üzerinden uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Yayınevi.
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons.
BECKER, H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi-Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı-,(Çev: Şerife Güneş). Ankara: Heretik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise based on undergraduate level qualifications.
2
To be able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field.
3
To be able to use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret the knowledge acquired in the field by integrating information from different disciplines and to be able to create new information
2
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
3
To be able to independently carry out a study requiring expertise related to the field
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories.
2
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
3
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can produce solutions by developing new approaches in problematic areas in the field of Turkish Language and Literature. Discusses with academic method at the point of both determination and solution of related problematic areas.
2
Discusses the problems in the field of Turkish Language and Literature with foreign colleagues and shares information by using foreign language knowledge and skills.
3
In scientific studies related to the field of Turkish Language and Literature access, utilise the source without intermediaries, read the texts from the originals can understand.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
2
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
2
Research and study at the academic level.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to evaluate the history of Turkish literature as a whole and comprehend the continuity between periods

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 10 140
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 12 144
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 12 144
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 454
Genel Toplam 454
Toplam İş Yükü / 25.5 17,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 18,0