TR EN

DISSERTATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
LEE600II DISSERTATION 12 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması
Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir.
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır.
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlayabilir.
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin tanıtılması ve giriş Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
2 - Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
3 - Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
4 - Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi ve tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
5 - Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
6 - Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
7 - Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
10 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
11 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
12 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
13 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
14 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
15 - Tez deneylerinin yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İGÜ TEZ YAZIM KILAVUZU

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain historically and comparatively theconcepts and theories associated with the field of Business Administration.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in thefield of Business Administration with other fields in Social Sciences
2
To specialize in and to make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To specialize in concepts, theories and cases of interest and to make forecasts for the future
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Business Administration.and touse this information for personal studies.
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and touse this information for personal studies.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific studying dividually and to complete it with discipline and responsibility.
2
To assume duties and responsibilities in a teamwork as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Business Administration with respect to cause-effect relations and critical perspective.
2
To identify gaps in the theory and practice of Business Administration and to offer solutions for each.
3
To develop ideas as to how touse the information related to the field of Business Administration in professional life.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Business Administration by using effective presentation and communication techniques.
2
Touse field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes.
3
To conduct literature review, follow there cent developments and produce written and oral works in a foreign language
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 24 10 240
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 10 100
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 10 100
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 10 100
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 20 10 200
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 81 0 768
Genel Toplam 768
Toplam İş Yükü / 25.5 30,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0