Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY241E | NUTRITION EDUCATION AND COUNSELING | 3 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme eğitimi ve danışmanlığı konusunda temel bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Eğitimin tanımı ve önemi, öğrenme kuramları, öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim stratejileri Beslenme eğitiminin önemi Besin seçimine etki eden etmenler Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesi Beslenme eğitimi programı geliştirme ve değerlendirme Beslenme eğitimi materyalleri ve materyal hazırlama Çocuklarda ve yetişkinlerde beslenme eğitimi Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknolojiler ve uzaktan eğitim İletişim ve danışmanlık Okuryazarlık ve beslenme okuryazarlığı Beslenme eğitimine ilişkin örnek eğitim programı geliştirme |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Beslenme eğitimin tanımı ve önemi ile beslenme eğitiminin gerekliliğini anlatır. |
Besin seçimine etki eden etmenleri sıralar. |
İletişim ve danışmanlık ilişkisini yorumlar. |
Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesini açıklar. |
Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçlerini anlatır. |
Öğrenme kuramlarını anlatır. |
Öğrenmenin nasıl planlanması gerektiğini anlatır. |
Öğrenmenin nasıl uygulanması ve değerlendirilmesini gerektiğini anlatır. |
Çocuklarda beslenme eğitimini açıklar. |
Yetişkinlerde beslenme eğitimini açıklar. |
Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknolojiler ve uzaktan eğitimi özetler. |
Beslenme eğitimi etkinlik örneklerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Öğrenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
2 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Öğrenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Eğitim ve Beslenme Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Besin Seçimini Etkileyen Etmenler ve Düzenlenmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitim Programı Geliştirme ve Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitimi Materyalleri ve Hazırlanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Okuryazarlığı ve Ölçümü | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Yetişkinlerde Beslenme Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Çocuklarda Beslenme Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | İletişim ve Danışmanlık | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | İletişim ve Danışmanlık 2: Motivasyonel Görüşmeler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, role play |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Eğitim Sonrası İzleme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, role play |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitim Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitim Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışmas |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şanlıer N, Akdevelioğlu Y (2019). Beslenme Eğitimi. Hedef Yayıncılık, Ankara. |
Melrose S., Park C., Perry B. (2013). Teaching Health Professionals Online: Frameworks and Strategies, Athabasca University Press. |
Dubois D.J., Ibarluzea I., Winjkoop I. (2016). Today’s Nutrition and Tomorrow’s Public Health: Challenges and Opportunities, Frontiers Media SA, ISBN: 9782889198184. |
Gable, J., Herrmann, T. (2015). Counselling Skills for Dietitians, Wiley-Blackwell. 3rd Edition. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
4 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
2 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
3 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
3 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
3 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 1 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 56 |
Genel Toplam | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |