Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY342E | INSTITUTIONAL FOOD SERVICES II | 6 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Toplu beslenme sistemlerinde besinleri hazırlama ve pişirme yöntemleri, servis yönetimi, atık yönetimi, maliyet kontrolü, iş sağlığı ve güvenliği, besin güvenliği, hijyen ve kalite yönetim sistemlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Besinleri hazırlama ve pişirme ilkeleri, temel pişirme teknikleri, pişirme ile meydana gelen değişiklikler, yiyecek üretim sistemleri, servis temel ilkeleri ve yönetimi, gıda atık ve artık yönetimi, maliyet kontrolü, iş sağlığı ve güvenliği, besin güvenliği ve hijyen, kalite yönetim sistemleri (HACCP, ISO22000), besin kaynaklı mikrobiyal hastalıklar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Besinleri hazırlama ve pişirme yöntemlerini tanımlar. |
Yiyecek üretim sistemlerini analiz eder ve uygun üretim yöntemlerini seçer. |
Servis temel ilkelerini açıklar ve hizmet kalitesini iyileştirmek için değişiklikler yapar. |
Gıda atık ve artık yönetimi ve atıkların azaltılmasına yönelik stratejiler uygular. |
Maliyet kontrolüne dayalı etkin maliyet stratejileri önerir. |
Toplu Beslenme Sistemlerinde iş sağlığı ve güvenliğini açıklar. |
Besin güvenliği ve hijyen ilkelerini ana hatlarıyla belirtir. |
Hijyen kurallarını uygular ve besin güvenliği süreçlerini düzenler. |
Kalite yönetim sistemlerini tanımlar ve kalite yönetim sistemlerini karşılaştırır. |
Besin kaynaklı mikrobiyal hastalıkları açıklar ve korunma yöntemlerini gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Besin Hazırlama ve Pişirme İlkeleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Besin İşleme Süreçlerinde Besin Ögesi Kayıpları, Ödevlerin Verilmesi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Yiyecek Üretim Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Servis Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Gıda Artık ve Atık Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Maliyet Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Toplu Beslenme Sistemlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Besin Hijyeni ve Besin Güvenliği | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Personel ve Mutfak Hijyeni, Ödevlerin Toplanması ve Değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | HACCP Sistemi ve İlkeleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | ISO 22000 ve FSSC 22000 Standartları | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Toplu Beslenme Yapan Kuruluşlarda Kullanılan Diğer Kalite Yönetim Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Gıda Sektöründe Kalite Yönetim Sistemlerinin Uygulanması | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Besin Kaynaklı Mikrobiyal Hastalıklar | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sethi, M. (2004). Institutional Food Management. New Age International. |
Puckett, R. P. (2012). Foodservice Manual for Health Care Institutions (4th ed.). John Wiley & Sons. |
Hayes, P. R., & Forsythe, S. J. (2022). Food Hygiene, Microbiology and HACCP (3rd ed.). CRC Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
0 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
5 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 99 |
Genel Toplam | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |