TR EN

INSTITUTIONAL FOOD SERVICES II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY342E INSTITUTIONAL FOOD SERVICES II 6 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Toplu beslenme sistemlerinde kalite yönetimi, maliyet ve servis yönetimi ile ve hijyen kuralları, besinleri hazırlama, pişirme ilkeleri ve yiyecek üretim sistemlerini hakkında bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders, geniş çapta hazırlama, yiyecek üretim sistemleri, servis yönetimi, gıda atık ve artık yönetimi, maliyet yönetimi, hijyen, kalite yönetim sistemleri ile besin kaynaklı mikrobiyal hastalıkları içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplu beslenme sistemlerinde besinleri geniş çapta hazırlama ve pişirme ilkelerini açıklar.
Toplu beslenme sistemlerinde yiyecek üretim sistemlerini açıklar.
Toplu beslenme sistemlerinde servis yönetimini anlatır.
Toplu beslenme sistemlerinde gıda ve atık yönetimini açıklar.
Toplu beslenme sistemlerinde maliyet yönetimini açıklar.
Toplu beslenme sistemlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini açıklar.
Toplu beslenme sistemlerinde hijyenin önemini açıklar.
Toplu beslenme sistemlerinde gıda güvenliği sistemlerini açıklar.
Toplu beslenmesi sistemlerinde HACCP ilkelerini anlatır.
Toplu beslenme sistemlerinde ISO22000 ve FSSC22000 yöntemlerinin ilkelerini anlatır.
Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan diğer kalite yönetim sistemlerinin ilkelerini anlatır.
Toplu beslenme sistemlerinde besin kaynaklı mikrobiyal hastalıkları açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Geniş Çapta Hazırlama ve Pişirme İlkeleri I Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Geniş Çapta Hazırlama ve Pişirme İlkeleri II Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Yiyecek Üretim Sistemleri Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Servis Yönetimi Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Gıda Artık ve Atık Yönetimi Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Maliyet Yönetimi Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Toplu Beslenme Sistemlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Hijyen Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Hijyen II Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma HACCP Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma ISO 22000, FSSC22000 Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Toplu Beslenme Yapan Kuruluşlarda Kullanılan Diğer Kalite Yönetim Sistemleri Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Toplu Beslenme Yapan Kuruluşlarda Kullanılan Diğer Kalite Yönetim Sistemleri Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma Besin Kaynaklı Mikrobiyal Hastalıklar Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sethi, M,(2004), Institutional Food Management, New Age International
Puckett R.P,(2012 ) Foodservice Manual for Health Care Institutions, Forth Edition,John Wiley & Sons,
The BC Cook Articulation Committee. Basic Kitchen and Food Service Management. Victoria, B.C.: BCcampus, 2015.https://opentextbc.ca/basickitchenandfoodservicemanagement/.
Food Safety, Sanitation, and Personal Hygiene by the BC Cook Articulation Committeet http://open.bccampus.ca

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
0
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
4
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
5
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
5
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0