TR EN

NUTRITIONAL EPİDEMIOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY348E NUTRITIONAL EPİDEMIOLOGY 6 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ülkemizdeki ve dünyadaki beslenme sorunlarıyla ilgili epidemiyoloji ve ulusal besin ve beslenme planları ve politikalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Toplum ve bireylerin beslenme durumlarının saptanması, toplumda sık görülen beslenme sorunlarında epidemiyoloji ve politikalar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Epidemiyoloji ve beslenme epidemiyolojisini tanımlar.
Beslenme epidemiyolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini anlatır.
Protein enerji malnütrisyonunu ve epidemiyolojisi açıklar.
Obeziteyi ve epidemiyolojisini açıklar.
Diyabet ve epidemiyolojisini açıklar.
Kardiyovasküler hastalıklar ve epidemiyolojisini açıklar.
Kanser ve epidemiyolojisini açıklar.
Kemik hastalıkları ve epidemiyolojisini açıklar.
Diş çürükleri ve epidemiyolojisini açıklar.
Vitamin yetersizlikleri ve epidemiyolojisini açıklar.
Mineral yetersizlikleri ve epidemiyolojisini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Epidemiyoloji ve beslenme epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme epidemiyolojisinde araştırma yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma PEM ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Obezite ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyabet ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kardiyovasküler hastalıklar ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kanser ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kemik hastalıkları ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diş çürükleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Vitamin eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Vitamin eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mineral eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mineral eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Dünyada ve ülkemizde uygulanan beslenme plan ve politikaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gibson RS. (2005). Principles of Nutritional Assessment, Oxford University Press, NY, USA.
Victor R. Preedy, Ronald Ross Watson and Colin R. Martin, (2010). Handbook of Behavior Food and Nutrition. Springer, Electronic Book

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
1
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
4
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
1
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0