TR EN

GRADUATION THESIS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY444E GRADUATION THESIS 8 6 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ve diyetetik alanına yönelik araştırma planlama, literatür tarama, hipotez geliştirme, veri toplama ve analiz etme, elde edilen verileri bilimsel bir bakış açısıyla yorumlama ve bitirme tezi hazırlamaya yönelik bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bitirme tezi hazırlama ilkeleri ve planlama aşamaları, literatür araştırması ve araştırma konusunun belirlenmesi, amaç, hipotez, materyal ve yöntemin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi sonuçlar, tartışma ve referansların yazılması, rapor halinde sunulması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beslenme ve diyetetik ile ilişkili konularda araştırma planı hazırlar.
Literatür tarama yöntemlerini takip ederek mesleki alandaki araştırmaları okur.
Bitirme tezi için araştırma hipotezi ve araştırma sorularını biçimlendirir.
Anlaşılır ve etkili bir araştırma konusu önerir ve bitirme tezini düzenler.
Veri toplama ve analizi yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.
Veri toplama yöntemlerini analiz ederek teze uygun veri toplama araçlarını kullanır.
Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak verileri analiz eder.
Araştırma raporları ve makaleler üzerine çalışır.
Verilerinin yorumlanmasında literatür ışığında çıkarım yapar.
Bitirme tezini bilimsel araştırma ve yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Oryantasyon Sunum/Anlatım, tartışma
2 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması Sunum/Anlatım, tartışma
3 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi Sunum/Anlatım, tartışma
4 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Tez Yazım Kuralları ve Örnek Şablonlar Sunum/Anlatım, tartışma
5 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Sunum/Anlatım, uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
6 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi, Gerekli Formların Hazırlanması Sunum/Anlatım, uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
7 Bireysel araştırma, uygulama Araştırma Verilerinin Toplanması Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Giriş, Genel Bilgiler ve Metot Bölümlerinin Yazımı Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
10 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Araştırma Verilerinin Analizi Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
11 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Araştırma Bulgularının Yorumlanması Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
12 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Tartışma ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
13 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Tez Yazılması ve Düzenlenmesi Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma
14 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Tezin Son Kontrolleri ve Danışman Geri Bildirimleri Bireysel danışmanlık, tartışma
15 Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma Tezin Teslimi Bireysel danışmanlık ve değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. (2024). Lisansüstü tez / dönem projesi yazım kılavuzu. İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
4
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
5
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
5
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
3
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 2 1 2
Uygulama 1 2 2
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 3 2 6
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0