Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY208E | NUTRITIONAL BIOCHEMISTRY II | 4 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Karbohidrat ve lipid metabolizması, nükleik asitlerin yapısı ve işlevi, vitaminler ve minerallerin rolü, açlık ve tokluk mekanizmalarına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Karbohidrat ve lipid metabolizması, nükleik asitler, vitaminler, mineraller, metabolik integrasyon, alkol ve metabolizması, açlık ve tokluk metabolizması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Karbonhidratların metabolik yolaklarını açıklar. |
Lipidlerin metabolik yolaklarını açıklar. |
Vitamin ve minerallerin metabolizmalarını, hücreler tarafından kullanımını ve fonksiyonlarını açıklar. |
Su ve elektrolitlerin beslenme biyokimyasındaki önemini açıklar. |
Nükleik asitlerin sentezlenmesi, işlevlerini ve yıkılmasını inceler. |
Hormonların ve nörotransmitterlerin sentezindeki besin maddelerinin metabolik disfonksiyon üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. |
Enzimlerin biyolojik yaşamdaki önemini ana hatlarıyla belirtir. |
Edindiği bilgileri Beslenme ve Diyetetik alanında kullanır. |
Açlık ve tokluk metabolizması üzerinde etkili olan yolakları yanıtlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Karbohidrat Metabolizmasına Giriş | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Pentoz Fosfat Yolağı | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Glikojen metabolizması, Glikojen yapısı, glukoz homeostasizi, glikojen depolanması | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Glikoneogenez, glikojenoliz, krebs siklusu | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Lipid Metabolizması: Lipidlerin yapısı, absorbsiyonu, dağılımları, kaabolizmaları, ketogenez | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma.Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Lipid Metabolizması: izoprenoid lipidler, steroidler ve karatenoidler, Kolesterol ve sterol metabolizması ve kontrolü | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Tekrar | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Nükleik asitler-1 | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Nükleik asitler-2 | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Vitaminler | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Mineraller | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Metabolik Integrasyon | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Alkol ve Metabolizması | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Açlık ve Tokluk metabolizması | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Harvey, R., & Champe, P. C. (2011). Lippincott’s illustrated reviews: Biochemistry (5th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
Pandey, P., & Sanjeevi, S. (Eds.). (2019). Biochemistry in nutrition. Biotech Books. |
Rodwell, V. W., Bender, D. A., Botham, K. M., Kennelly, P. J., & Weil, A. P. (2018). Harper's illustrated biochemistry. McGraw-Hill Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
3 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
1 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 97 |
Genel Toplam | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |