Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY141 | NORMAL MOTOR GELİŞİM | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SUZAN AYDIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Doğum sonrası normal gelişim sürecini, refleks ve motor gelişim basamaklarını incelemek, ayrıca hareketi ve fonksiyonu etkileyen faktörleri ele almaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin normal gelişim aşamaları, gelişimsel biyomekanik, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiovasküler ve pulmoner sistemler, psikomotor sistemin gelişimi, patolojik ve ilkel refleksler, hareket disfonksiyonları ve motor gelişim testleri ile ilgili bilgi, beceri, davranış ve tutum kazanmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Normal gelişim, embriyonik gelişim, bebek gelişimi, hareket gelişimini etkileyen faktörler, psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, refleksler ve düzeltme reaksiyonları ve motor gelişim testleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Nörolojik, ortopedik ve ergoterapi muayene bulgularını değerlendirir. |
Anormal refleksleri değerlendirir. |
Anormal kas tonusunu ve disfonksiyonunu kategorize eder. |
Anormal motor gelişim gösteren durumları değerlendirir. |
Motor hareket ve duyusal gelişimi ilişkilendirir. |
İntrauterin hayatta, bebeğin gelişim evrelerini sıralar. |
Yenidoğan değerlendirmesini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Hareket ve Fonksiyonel Gelişim Giriş ve Terminoloji | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişimin Temel İlkeleri | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Motor Öğrenme, Motor Hareket ve Motor Gelişim: Temel Kavramlar ve Süreçler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Motor Öğrenme ile İlgili Gelişimsel Teoriler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Doğum Öncesi (Prenatal) Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Fetal Dönemde Sinir Sistemi ve Kas-İskelet Sistemi Gelişimi | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Normal Motor Gelişim Kinezyolojisi | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Bebeklerde Motor Gelişimle İlgili Refleksler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Düzeltme, Koruma, Denge Reaksiyonları, Postural Reaksiyonlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Normal Hareket ve Fonksiyonel Gelişim - Kaba Motor Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Normal Hareket ve Fonksiyonel Gelişim - İnce Motor Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Fiziksel Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Duyusal ve Kognitif Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Atipik Gelişim ve Sık Görülen Pediatrik Hastalıklar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kutlutürk Yıkılmaz, S., & Tanrıverdi, M. (Eds.). (2023). Normal hareket ve fonksiyon gelişimi. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Özer, D. S., & Özer, M. K. (2014). Çocuklarda motor gelişim (8. bs.). Nobel. |
Gallahue, D. L., Ozmun, J. C., & Goodway, J. D. (2014). Motor gelişimini anlamak: Bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler (D. S. Özer & A. Aktop, Çev. Ed.). Nobel. |
Elbasan, B. (Ed.). (2023). Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon (Genişletilmiş 3. bs.). İstanbul Tıp Kitabevi. |
Karaduman, A. A., & Tunca Yılmaz, Ö. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi; Pelikan Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
4 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
|
5 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
4 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
5 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
|
4 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
|
5 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |