Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY247 | MASAJ VE PALPASYON TEKNİKLERİ | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Masaj teknikleri hakkında temel teorik ve pratik bilgileri öğrenmek, masajın kullanıldığı farklı durumlarda değerlendirme ve uygulama açısından temel kavramları öğrenmek, uygulama yeteneğini geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bu konulara yönelik problem çözme becerisini geliştirmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Spesifik masaj tekniklerinin mekanik, fizyolojik, psikolojik ve refleks etkileri, uygulama sonrası etkinliği belirlemede kullanılacak değerlendirme yöntemleri, pratik uygulamaları, bu yöntemlerin endikasyon ve kontraendikasyonları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tedavi masajını uygular. |
Masaj yöntemleri ve tekniklerinin refleks, mekanik, fizyolojik ve klinik etkileri hakkında temel bilgileri açıklar. |
Masaj tedavisini değerlendirir. |
Masaj tedavisinin endike olduğu vakalarda tedavi seçeneği olarak uygular. |
Masaja kontrendike olabilecek patolojileri açıklar. |
Öğretilen yöntem ve teknikleri uygular. |
Masaj uygulamasının klinikte kullanımına yönelik karar verme sürecini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Masajın Tarihçesi, Farklı Masaj Teknikleri, Amaçları, Uygulama Prensipleri, Etkileri, Masaj Hareketlerinin Pratik Uygulanışı | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Masajın Dozajının Tartışılması, Alt ve Üst Ekstremite Masajının Pratik Uygulanışı | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Pratik Uygulamaların Tekrarı, Masajın Endikasyon ve Kontraendikasyonlarının Tartışılması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sırt, Boyun, Karın ve Yüz Masajının Pratik Uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Genel Pratik Uygulama Tekrarı, Sporcu Masajı ve Mekanik Masaj Metotlarının Tartışılması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Transvers friksiyon Masajının Uygulaması Öncesi Yapılması Gereken İlk Değerlendirmelerin Tartışılması ve Pratik Uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alt Torakal ve Skapular Bölge Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | interskapular, servikal, oksipital bölge pratik uygulaması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Transvers friksiyon Masajının Uygulaması Sonrası Meydana Gelen Reaksiyonların Tartışılması ve Genel Pratik Tekrar | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Üst ve Alt Ekstremitede Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Üst ve Alt Ekstremitede Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Transvers friksiyon Pratik Uygulaması ve Transvers friksiyon Masajının Farklı Hastalıklarda Kullanımının Tartışılması | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Konnektif doku masajı | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Final Sınavı Hazırlık | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yüksel İ. (2007). Masaj Teknikleri. Ankara: Alp Yayınevi |
Tappan F. (1998). Healing Massage Techniques :Holistic, Classic, and Emerging Methods. Connecticut: Appleton&Lange |
Andrade CR, Clifford P.' (2001). Outcome-Bsad Massage. Philadelphia : Lippincott Williams&Wilkins |
Fritz S. (1995). Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage. St Louis: Mosby Lifeline |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
|
3 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
3 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
4 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
|
3 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
|
5 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |