TR EN

KLİNİK ÇALIŞMA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY441 KLİNİK ÇALIŞMA I 7 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ortopedik problemi olan hastalarda, sporcu sağlığına yönelik, protez-ortez-biyomekani uygulamalarında, üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmaları sonrası, romatizmal hastalıklarda, kadın sağlığında rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ortopedik problemlere özgü değerlendirme yöntemlerinin seçimi ve uygulanması Ortopedik problemleri olan hastaların tedavisinde yakın ve uzak hedeflerin belirlenmesi Kemik ve yumuşak dokuların ortopedik cerrahi girişimlerin tanınması Cerrahi sonrası olası komplikasyonlar ve önleme yöntemlerinin tanınması Mevcut post-operatif ortopedik rehabilitasyon protokollerinin tartışılması ve uygulanması Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili tedavi yöntemlerinin uygulanması için gereken beceri ve bilgi düzeyinin artırılması. Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Ayaktan takip edilen üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgiler.Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları.Kadın Sağlığında Fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, değerlendirilmesi, koruyucu yaklaşımları, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulanması konuları. Protez-ortez uygulamalarında değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının planlanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Özel fizyoterapi değerlendirmelerini uygular.
Fizyoterapi protokollerini ve hastaya özgü ortopedik rehabilitasyon tekniklerini uygular.
Farklı kas iskelet sistemi problemi olan hastaları değerlendirir.
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirmeler ile vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini sıralar.
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte fizyoterapi ve rehabilitasyon programını düzenler.
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.
Üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarında vakaya uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini değerlendirir.
El rehabilitasyonu alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları hakkında temel bilgileri açıklar.
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ergun, N., & Baltacı, G. (2015). Spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu.
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Jones & Bartlett Publishers.
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Unal, E. (ed.) (2014), Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikoosoyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Pelikan Kitabevi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
3
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 13 24 312
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 13 0 312
Genel Toplam 312
Toplam İş Yükü / 25.5 12,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0