TR EN

MEDICAL BIOLOGY AND GENETICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY142E MEDICAL BIOLOGY AND GENETICS 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hücreyi oluşturan yapıların fonksiyonları , genetik materyal ve ilgili hastalıklara ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hücre yapısı, genetik materyal, transkripsiyon, translasyon, hücre döngüsü, polimorfizm, mutasyon, kalıtsal hastalıklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Moleküler yapı ile biyolojik fonksiyonu ilişkilendirir.
Hücresel hastalıkların genetik kökenlerini tartışır.
Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküler yapıların biyolojik önemini örneklendirir.
Hücrenin organellerini açıklar.
Mutasyon kavramlarını açıklar.
Genetiğin temel kavramlarını açıklar.
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını ilişkilendirir.
Hücreyi oluşturan molekül yapılarını işlevleriyle açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Hücre Organelleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Hücrenin Kimyasal Yapısı Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Hücre Membran Yapısı ve Özelleşmeleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Hücrenin Bölünmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Hücre Döngüsü Kontrolü Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Kromatin ve Kromozomun Yapısı Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Transkripsiyon Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Translasyon Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Kalıtım- Mendel Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Kalıtım-Non Mendelyan Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Kromozom Anomalileri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma DNA Tamir Mekanizmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma Genetik Danışma Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karp’s Cell & Molecular Biology 8th edition October 2016, Gerald Karp, Janet Iwasa, Wallace Marshall John Wiley & Sons Publishing
Molecular Biology 2nd edition, February 2012, David P, Clark, Nanette J. Pazernik, Academic Cell

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
4
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
4
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
4
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
4
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0