Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY242E | EXERCISE PHYSIOLOGY | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Değişik çevresel şartları altında aktivitenin vücut sistemlerine olan etkisinin öğrenilmesi, aktivite sırasında oluşabilecek problemlerin değerlendirilebilmesi, aktivite önerilerinin kavranabilmesi ve temel uygulamada kullanılabilmeye ilişkin bilgi ve becerilerin/davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kardiyovasküler sistem ve aktivite, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon, kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesinin değerlendirilmesi, kişisel farklılıklar ve enerji kapasitesinin ölçülmesi, günlük aktivite testleri, istirahat ve fiziksel aktivitede enerji harcaması, aerobik ve anaerobik eğitim, maksimal aerobik gücü etkileyen faktörler, toparlanma pulmoner sistem ve aktivitede solunum kontrolü, asit-baz dengesi kas fizyolojisi, kas-iskelet sistemi ve aktivite, sinir fizyolojisi, sinaptik ileti. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kardiyovasküler ve pulmoner sistemlerin egzersize verdiği akut ve kronik yanıtları açıklar. |
Kas-iskelet sisteminin ve sinir sisteminin egzersize verdiği akut ve kronik yanıtları açıklar. |
Aerobik ve anaerobik egzersiz eğitiminin prensiplerini ve temel kavramlarını açıklar. |
Egzersiz programını kişisel ve çevresel faktörlerin egzersize olan etkilerine göre düzenler. |
Egzersiz sonrası oluşan temel fizyolojik cevapları, egzersize akut ve kronik cevapları hesaplar. |
Vücutta enerji transferi, istirahat, fiziksel aktivite ve egzersiz sırasında enerji harcamasını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Egzersiz Fizyolojisiyle İlgili Genel Kavramlar, Konulara Genel Bakış | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
2 | Literatür Tarama | Vücutta ve Egzersizde Enerji Transfer Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Literatür Tarama | Kas Fizyolojisi, Kas İskelet Sistemi ve Egzersiz | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
4 | Literatür Tarama | Kas İskelet Sistemi ve Egzersiz | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür Tarama | Sinir Fizyolojisi ve Nöral Kontrol | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür Tarama | Kalp ve Dolaşım Sistemi ve Egzersiz, Uygulama: Kalp Atım Hızı ve Kan Basıncının Ölçülmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür Tarama | Hormonal Sistem ve Vücut Kompozisyonu | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Solunum Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür Tarama | Aerobik ve Anaerobik Egzersiz Eğitimi, Egzersiz Sonrası Toparlanma | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Literatür Tarama | Sporda Doping | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür Tarama | Kadın ve Spor | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
13 | Literatür Tarama | Beslenme ve Fiziksel Aktivite | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Literatür Tarama | Final Sınavı Hazırlık | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür Tarama | Final Sınavı Hazırlık | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
McArdle WD, Katch FI, Katch VL.(2009), Exercise Physiology: Nutrition, Energy and Human Performance. 7th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
Powers S, Howley E.(2011), Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
4 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
3 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
3 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |