Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY248E | MANIPULATION AND MOBILIZATION TECHNIQUES | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; fizyoterapi bölümü öğrencisine eklem, kas ve bağ gibi yumuşak dokuları elle değerlendirme (palpasyon) ve hareket ettirme (mobilizasyon ve manipulasyon) tekniklerini öğretmeye ve öğrencilerin bu teknikleri güvenle uygulamasına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İleri manipulatif terapi teknikleri, servikal-torakal-lumbal-sakroiliak manipulasyon ve mobilizasyonları, periferal eklem manipulasyon ve mobilizasyonları, osteopati yaklaşımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eklem, kas ve bağ gibi yumuşak dokuların elle muayenesini uygulayabilir. |
Yumuşak dokuların hissedilmesini keşfedebilir. |
Hareket kısıtlılıklarını ortadan kaldırmayı pratik yaparak uygulayabilir. |
Manuel terapi uygulaması seçimi için gerekli terapi planlama basamaklarını organize edebilir. |
Mobilizasyon ve manipulasyon tekniklerine ait uygulamaları tekrar edebilir. |
Eklem, bağ, tendon ve kas yaralanmalarında kullanılacak manuel terapi tekniğine karar verip temel düzeyde uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Manuel Terapi Tekniklerine Giriş | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Servikal Bölge Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Torakal Bölge Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Lumbal Bölge Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Sakroiliak Eklem Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Omuz Kompleksi Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Genel Tekrar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Dirsek Kompleksi Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | El Bileği ve El Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Kalça Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Diz Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Ayak Bileği ve Ayak Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Genel Tekrar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Finale Hazırlık | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yüksel İ. (2017). Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi Teknikleri. Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
Cyriax H J, Cyriax P J. (1996). Cyriax's Illustrated Manual of orthopaedic Medicine. 2nd edition.Butterworth Heinemann. |
Kesson M, Atkins E. (2005). Orthopaedic Medicine: a practical approach. 2 nd edition. Butterworth-Heinemann |
Kaya Mutlu E. Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu, İstanbul Medikal, İstanbul, 2020. |
Karaduman A. Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti, Pelikan Tıp, Ankara, 2016. |
Yapalı G. (2019). Ortopedik Manuel Terapi. Ankara: Atlas Kitapçılık. |
Ün Yıldırım N, Avcı Ş, Yörükoğlu E. (2019). Ortopedik Manuel Terapi. Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
4 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
3 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
3 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |