Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY443E | CLINICAL PROBLEM SOLVING I | 7 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BUSENUR KARAGÖZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kliniksel problemleri çözme ve olgu sunumu becerisi kazandırmak. Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.Grup çalışması yeteneğini kazandırmak. Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri kullanabilme becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Bu ders, değişik vakalara yönelik değerlendirme ve tedavi stratejilerine karar vermeyi içerir. Öğrenciler, spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, güncel tedavi metodlarını interaktif yöntemlerle tartışacaklar, literatür taraması yapacaklar, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri geliştireceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik problemi tanımlar. |
Problem odaklı fizyoterapi yaklaşımlarını organize eder. |
Klinik probleme uygun sorular sorar. |
Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir |
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanabilir. |
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirebilir. |
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Örnek vaka sunumu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Olgo Dreeben-Irimio, Physical Therapy Clinical Handbook for PTAs, Jones & Bartlett Learning; 2 edition 2012 |
Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A problem solving approach, Churcilll-Porter, S. Tidy's Physiotherapy. Çeviri, Elsevier, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
4 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
5 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 11 | 4 | 44 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |