TR EN

GRADUATION THESIS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY446E GRADUATION THESIS 8 2 1 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bireysel araştırma yapma ve araştırmaya ilişkin tez hazırlama bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlar.
İçerik: Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi, Danışman denetiminde tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi, rapor halinde sunulması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Veri toplama, sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
Verilerin değerlendirilmesi, yayımlanması sırasında bilimsel ve etik ilkeleri uygular.
Problem için çözüm üretir, geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir.
Çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Oryantasyon Bireysel Araştırma
2 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Konu Seçimine Yönelik Araştırma, Literatür Taraması Bireysel Araştırma
3 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması Bireysel Araştırma
4 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi Bireysel Araştırma
5 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
6 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
7 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi Bireysel Araştırma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
10 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
11 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
12 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
13 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
14 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
15 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier.
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
5
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
5
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
5
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
5
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 4 6 24
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 19 0 53
Genel Toplam 53
Toplam İş Yükü / 25.5 2,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0