TR EN

PSYCHOSOCIAL REHABILITATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY108E PSYCHOSOCIAL REHABILITATION 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fiziksel, duyusal yada kognitif yönden herhangi bir nedenle engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal tablosunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumların kavratmak ve klinik uygulamalarda karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını yönlendirebilmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Psikososyal rehabilitasyona giriş, kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon, stres ve post travmatik stres sendromu, depresyon ve başa çıkma yolları, görme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, özürlü çocuklarda ve ailelerinde psikososyal rehabilitasyon, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikososyal rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar.
Kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları, stres ve posttravmatik stres bozukluğu, Travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemleri sıralar.
Nörolojik hastalıklarda, çocuklarda özüre neden olan problemlerde, ilerleyici kronik hastalıklarda, geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon problemlerini fark edebilir.
Fiziksel engelliler, engelli çocuğa sahip aileler, görme engelliler ve işitme-konuşma engellilerde psiko-sosyal süreçlerini sıralar.
Stres ve posttravmatik stres bozukluğunu açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Giriş ve Psikososyal Rehabilitasyon Alanında Kavramlar Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
2 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kaza Sonrası Yaşanan Psikososyal Süreç ve Uyum Aşamaları Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
3 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Stres ve Posttravmatik Stres Bozukluğu Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
4 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Travmatik Yaralanmalardan Sonra Görülen Problemlerde (Amputeler, Omurilik Yaralanmaları, Yanık) Psikososyal Rehabilitasyon Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
5 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon (Hemipleji, Parkinson, MS) Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
6 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuklarda Özüre Neden Olan Problemlerde Psikososyal Rehabilitasyon (Serebral Palsi, Kas Hastalıkları, Otistik Çocuklar, Down Sendromu) Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
7 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İlerleyici Kronik Hastalıklarda(Kanser, AIDS), Geriatrik Kişilerde Psikososyal Rehabilitasyon Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fiziksel Engellilerde Psikososyal Süreç Üzerine İnteraktif Katılımlı Tartışma Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
10 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Engelli Çocuğa Sahip Ailelerde Psikososyal Süreç Üzerine İnteraktif Katılımlı Tartışma Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
11 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Görme Engellilerde Psikososyal Süreç Üzerine İnteraktif Katılımlı Tartışma Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
12 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme-Konuşma Engellilerde Psikososyal Süreç Üzerine İnteraktif Katılımlı Tartışma Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
13 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Depresyon ve Başa Çıkma Yolları Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
14 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Engelli Bireylerin İstihdam Edilmesi ile İlgili Kanun ve Yönetmelikler Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
15 Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Final Sınavına Hazırlık Anlatım, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

French, S. (Ed.). (2013). Physiotherapy a Psychosocial Approach. Butterworth-Heinemann.
Morrison, V., & Bennett, P. (2009). An introduction to health psychology. Pearson Education.
Martz, E., Livneh, H., & Wright, B. (2007). Coping with chronic illness and disability. Springer
Porter, S. (2016). Psychologically Informed Physiotherapy: Embedding Psychosocial Perspectives Within Clinical Management. Elsevier Health Sciences

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
4
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
4
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
4
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
4
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0