TR EN

BASIC PRINCIPLES AND PRACTICES OF NURSING II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY142E BASIC PRINCIPLES AND PRACTICES OF NURSING II 2 10 6 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. AYDIN ARSLAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hemşirelik uygulamalarına yönelik girişimsel işlemleri, hasta ve sağlıklı bireye bakım verebilecek gerekli bilgi ve beceriyi, hemşirelik bakım sistemini, birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik uygulamaları en üst düzeyde verebilebilmesine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmıştır.
İçerik: Vücut Mekaniği ve Hastanın Hareket Ettirilmesi, Vücut Mekaniği İlkeleri, Vücut Pozisyonları, Aktif / Pasif Hareketler, Deri ve Öz Bakım Aktiviteleri, Soğuk ve Sıcak Uygulamalar, Yara Bakımı, Solunum Sistemi ve Uygulamaları, Üst Sindirim Sistemi ve Uygulamaları, Alt Sindirim Sistemi ve Uygulamaları, Üriner Sistem ve Uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hareket ve vücut mekaniğine uygun bir şekilde hastanın hareketini planlar.
Sıcak ve soğuk uygulamaları yapar.
Solunum sisteminde tanı ve tedavi için yapılan uygulamalarda tekniğine uygun hemşirelik girişimlerini uygular.
Alt ve Üst Sindirim sistemi uygulamalarında tekniğine uygun hemşirelik girişimlerini yapar.
Üriner sistem uygulamalarında tekniğine uygun hemşirelik girişimlerini uygular.
Deri ve Özbakım Uygulamalarını yapar.
Yara bakımını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Vücut Mekaniği ve Hastanın Hareket Ettirilmesi, Vücut Mekaniği İlkeleri, Vücut Pozisyonları, Aktif/ Pasif Hareketler Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Deri Ve Öz Bakım Aktiviteleri, Deri Ve Ekleri, Öz Bakım Uygulamaları, Öz Bakım Uygulamalarının Yaşam Aktiviteleri İle İlişkisi Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Deri Ve Öz Bakım Aktiviteleri, Deri Ve Ekleri, Öz Bakım Uygulamaları, Öz Bakım Uygulamalarının Yaşam Aktiviteleri İle İlişkisi Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Soğuk Ve Sıcak Uygulamalar, Sıcak Ve Soğuk Uygulamaların Yaşam Aktiviteleri İle İlişkisi Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yara Bakımı Ve Uygulamaları, Yaraların Sınıflandırılması, Yara İyileşme Süreci, Yara Bakımında Temel İlkeler, Yara İyileşmesinde Yardımcı Teknikler Anlatım, Klinik Uygulama
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yara Bakımı Ve Uygulamaları, Yaraların Sınıflandırılması, Yara İyileşme Süreci, Yara Bakımında Temel İlkeler, Yara İyileşmesinde Yardımcı Teknikler Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sistemi Uygulamaları, Solunum Sistemi, Solunum Sisteminin Değerlendirilmesi, Solunum Sisteminde Tanı Ve Tedavi Amacıyla Yapılan Uygulamalar Anlatım, Klinik Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sistemi Uygulamaları, Solunum Sistemi, Solunum Sisteminin Değerlendirilmesi, Solunum Sisteminde Tanı Ve Tedavi Amacıyla Yapılan Uygulamalar Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üst Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Anlatım, Klinik Uygulama
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üst Sindirim Sistemi ve Uygulamaları, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Alt Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Anlatım, Klinik Uygulama
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Alt Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üriner Katater Uygulaması, Katater İrigasyonu, Üriner Sistem Uygulamalarının Yaşam Aktiviteleri İle İlişkisi Anlatım, Klinik Uygulama
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üriner Katater Uygulaması, Katater İrigasyonu, Üriner Sistem Uygulamalarının Yaşam Aktiviteleri İle İlişkisi Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ay, F. A. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Kitabevi.
Aştı, A., T., Karadağ, A. ( 2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. İstanbul: Akademik Basın ve Yayıncılık.
Sabuncu, N., Alpar, Ş.E., Karabacak, Ü., Şenturan, L., Orak, N.Ş., Şahin, A.O. (2015). Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi. İstanbul: Medikal Yayıncılık.
Erdemir, F. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 6 2 12
Laboratuvar 7 2 14
Okuma 14 2 28
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 4 2 8
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 7 2 14
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 2 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 118 0 308
Genel Toplam 308
Toplam İş Yükü / 25.5 12,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0