TR EN

PHARMACOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY245E PHARMACOLOGY 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. RAHEELA ZAHEER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Farmakolojinin temel kavramlarına , ilaç hazırlama, uygulamaya ve ilaç etkileşimlerine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Farmasötik Şekiller ve İlaç Uygulama Yolları, Farmakodinamik ve Farmakokinetik, Santral Sinir Sistemi İlaçları, Kardiyovasküler Sistem İlaçları, Otonom Sinir Sistemi İlaçları, Solunum Sistemi İlaçları, Sindirim Sistemi İlaçları, Endokrin Sistem İlaçları, Toksikoloji ve İlaç Yan Etkileri, İlaç Bağımlılığı ve Tedavisi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İlaçların etki mekanizmasını, vücuda olan etkilerini ve yan etkilerini açıklar.
Sistemler üzerine etkili olan ilaçları farklı gruplar içinde inceler.
İlaçların birbirleriyle etkileşimlerini açıklar.
İlaç çeşitlerini ve hastaya uygulama yollarını açıklar.
İlaç zehirlenmelerinde uygulanacak tedaviyi açıklar.
İlaç dozunu hesaplar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farmakolojiye Giriş Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farmasötik Şekiller ve Uygulama Yolları Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farmakodinami, Farmakokinetik, Sıvı Elektrolit Dengesini Düzenleyen İlaçlar Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İlaç Metabolizması, İlaç Bağımlılığı ve Tedavileri Anlatım
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İlaç Yan Etkileri, Zehirlenmeler ve Tedavileri Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sempatomimetikler ve sempatolitikler Anlatım
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Parasempatomimetikler ve parasempatolitikler Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kardiyovasküler Sistem İlaçları, Sıvı Elektrolit Dengesini Düzenleyen İlaçlar Anlatım
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Merkezi Sinir Sistemi İlaçları Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Antibiyotikler, Antiparaziter İlaçlar Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Antikanser İlaçlar Anlatım
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sistemi İlaçları Tartışma, Anlatım
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sindirim Sistemi İlaçları Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Endokrin Bozukluklarında Kullanılan İlaçlar, Vitaminler Tartışma, Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bertram, G., Katzung, S., Masters, B., Antony, J. T. (2010). Basic and Clinical Pharmacology, 11 th edition, Mc Graw Hill, LANGE, Boston.
Erdoğan, M. (1996). Farmakoloji. Ankara: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Dökmeci, İ. (2010). Sağlık Yüksek Okulları İçin Farmakoloji Kısaltılmış Temel Bilgiler. İstanbul Tıp Kitapevi
Dural, E. (2010). Hemşireler için Farmakoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0