TR EN

WOMENS HEALTH AND DISEASES NURSING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY341E WOMENS HEALTH AND DISEASES NURSING 5 12 8 9

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NİYAZİ EMRE TURGUT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kadının her döneminde üreme sistemine ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kadın Üreme Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar ve Göstergeler, Kadın Sağlığı Hemşiresinin Rol ve İşlevleri, Kadın ve Erkek Üreme Organ Anatomi ve Fizyolojisi, İnsan Üreme Fizyolojisi ve Gebeliğin Oluşumu, Toplumsal Cinsiyet Ayrımı ve Kadın Sağlığına Yansımaları, Kadın Yaşam Evrelerinin Özellikleri ve Sağlık Gereksinimleri, Doğum Öncesi Dönem ve Bakımı, Gebe İzlemi ve Muayenesi, Gebe ve Ailesine Eğitim ve Danışmanlık, Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Gebelikte Riskli Durumlar ve Bakımı, Normal Doğum Eylemi ve Bakımı, Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Yaşam Boyu Cinsel Sağlık, Cinsel Yönelim, Cinsel Sorunlar ve Mitler, Jinekolojik Hastalıklar, İyi ve Kötü Huylu Oluşumlardan Korunma ve Bakımı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kadın ve erkek üreme sistemi ve fonksiyonunu, fertil ve infertil dönemlere göre açıklar.
Normal doğum eylemine yönelik hemşirelik bakımını uygular.
Fetal sağlığı değerlendirir.
Üreme organ enfeksiyonu, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonları ve jinekolojik tanı-tedavi yöntemlerini ilişkilendirir.
Antenatal bakım uygular.
Lohusalık döneminde anne ve yenidoğan bakımını uygular.
Yenidoğanın ilk ve devam eden bakımlarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Açılış ve tanışma, Ders Planının Paylaşımı Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kadın Üreme Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar ve Göstergeler, Kadın sağlığı Hemşiresinin Rol ve İşlevleri Anlatım, Vaka Çalışması
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kadın ve Erkek Üreme Organ Anatomi ve Fizyolojisi Anlatım
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İnsan Üreme Fizyolojisi ve Gebeliğin Oluşumu Anlatım
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Toplumsal Cinsiyet Ayrımı ve Kadın Sağlığına Yansımaları, Kadın Yaşam Evrelerinin Özellikleri ve Sağlık Gereksinimleri Anlatım, Vaka Çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Doğum Öncesi Dönem ve Bakımı, Gebe izlemi ve muayenesi, Gebe ve Ailesine Eğitim ve Danışmanlık Anlatım, Vaka Çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Gebelikte Riskli Durumlar ve Bakımı(Gebelik komplikasyonları ve Gebeliği komplike hale getiren sağlık sorunları) Anlatım
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Normal Doğum Eylemi ve Bakımı Laboratuvar Çalışmaları
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kadın Üreme Organlarının Değerlendirmesi Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerinde bakım Üreme Organ Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE) Anlatım, Vaka Çalışması
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Doğum Sonu Dönem ve Bakımı, Emzirme Danışmanlığı, Doğum Sonu Sorunlar ve Bakımı Klinik Uygulama
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Yaşam Boyu Cinsel Sağlık, Cinsel Yönelim, Cinsel Sorunlar ve Mitler Anlatım
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Aile Planlaması Danışmanlığı ve İnfertilite Anlatım, Vaka Çalışması
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Jinekolojik Hastalıklar, İyi ve Kötü Huylu Oluşumlardan Korunma ve Bakımı, Dersin Değerlendirmesi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Coşkun, A., Arslan, H., Aslan, E., Demirci, N. ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Coşkun, A., Kızılkaya, B., N., Hotun, Ş. N. ve Ark. (2008). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul: İstanbul Medikal Yayınları.
Kizilkaya, B. N. (2016). Women's Health and Diseases for Nurses and Midwives, Istanbul:Nobel Medical Publication.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 1 1
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 235
Genel Toplam 235
Toplam İş Yükü / 25.5 9,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 9,0