TR EN

GRADUATION THESIS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY446E GRADUATION THESIS 8 6 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tez çalışmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bilimsel Araştırma, Araştırma İlkeleri, Sağlık Sorunlarını Tanımlama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir.
Araştırma sonuçlarını değerlendirir.
Ön proje çalışması yapar.
Ön proje çalışmasını tamamlar.
Bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri seçer.
Bilimsel Araştırmanın safhalarını planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dişçi, R. (2012).Temel ve Klinik Biyoistatistik. İstanbul Tıp Kitabevleri.
Pek, H., Dedik, T. (2017). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Bitirme Projesi Tezi Hazırlama ve Yazım Kılavuzu.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
3
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 13 6 78
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 13 0 78
Genel Toplam 78
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0