TR EN

SAĞLIĞIN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER443 SAĞLIĞIN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ŞEBNEM İZMİR GÜNER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazandırmada, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusuna ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal- kültürel faktörler, davranış değiştirme süreci: karar verme; karar verme sürecinde hemşirenin rolü, davranış değiştirme süreci: davranışa başlama, davranışa başlama teknikleri, davranışı sürdürme: bireyin davranışını sürdürmesini sağlayan davranış teknikleri, sağlığı geliştirme programı: beslenme ve kilo kontrolü, sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü, beslenme davranışlarını etkileyen faktörler, olumlu beslenme davranışları, sağlık personelinin rolleri, sağlığı geliştirme programlı geliştirme: egzersiz yönetimi stresle baş etme, sağlığı geliştirme programı: sağlık personelinin rolleri, sağlığı geliştirme programı : sigara bırakma , sağlığı geliştirme programı: sigara bırakmayı kolaylaştıran davranış teknikleri, güvenli cinsellik

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlığın korunması ve geliştirilmesiyle ilgili temel kavramları açıklar.
Sağlığın korunması ve geliştirilmesiyle ilgili kavramları özetler.
Davranış değiştirme sürecini özetler.
Sağlığı geliştirme programlarnı açıklar.
Sağlığı geliştirme programı: sağlık personelinin rollerini karşılaştırır.
Sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal- kültürel faktörleri ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları Anlatım
2 Bireysel araştırma Sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal- kültürel faktörler Anlatım
3 Literatür tarama Davranış değiştirme süreci: karar verme; karar verme sürecinde sağlık personelinin rolü Anlatım
4 Bireysel araştırma Davranış değiştirme süreci: davranışa başlama, davranışa başlama teknikleri, Anlatım
5 Literatür tarama Davranışı sürdürme: bireyin davranışını sürdürmesini sağlayan davranış teknikleri Anlatım
6 Bireysel araştırma Sağlığı geliştirme programı: beslenme ve kilo kontrolü, sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü Anlatım
7 Web tabanlı araştırma Sağlığı geliştirme programlı geliştirme: egzersiz yönetimi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Stresle baş etme Örnek Olay
10 Web tabanlı araştırma Sağlığı geliştirme programı:sağlık personelinin rolü Anlatım
11 Bireysel araştırma Sağlığı geliştirme programı : sigara bırakma Örnek Olay
12 Literatür Okuma Bireysel araştırma Sağlığı geliştirme programı: sigara bırakmayı kolaylaştıran davranış teknikleri, Anlatım
13 Bireysel araştırma Güvenli cinsellik Anlatım
14 Bireysel araştırma Genel tekrar Tartışma
15 Literatür tarama Genel tekrar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fertman C.I.,Allensworth D.D. (2012) Sağlığı geliştirme programları teoriden pratiğe. Ankara:Bakanlık yayın.
Güler, Ç., Akın, L. (2015). Halk Sağlığı Bilgiler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basım Evi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mund të vlerësojë dhe zbatojë në mënyrë profesionale njohuritë e marra nga kurset teorike dhe praktike të nivelit bazë të mbështetur nga shënimet e leksioneve që përmbajnë informacion aktual në fushën e perfuzionit, mjeteve të aplikimit dhe burimeve vizuale dhe objektive.
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0