TR EN

İŞLETME YÖNETİMİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT101 İŞLETME YÖNETİMİ I 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramlar tanıtılarak, işletme bilimi ve işletmeciliğe yönelik geniş ve bütüncül bir bakış açısı edinilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İşletmeye Giriş, İş Yerinde Yönetimin Temelleri,Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Liderlik, Planlama, Organizasyon, Yöneltme, Koordinasyon, Kontrol ve Yaratıcılık.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim ve yönetimle ilgili temel kavramları tartışır.
Yönetimin tarihsel süreçlerini karşılaştırır ve sıralar.
Yönetimin işlevlerini değerlendirir.
Günümüz yöneticilerinin karşılaştığı çeşitli zorlukları değerlendirir ve çözümler sunar.
Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder.
İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, İşletmecilik ve Yönetimle İlgili Temel Kavramlar Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması
2 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Klasik Yönetim Öncesi Dönem Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması
3 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması
4 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması,
5 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
6 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Post-Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
7 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Post-Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları(Genel) Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
10 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 1- Planlama Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
11 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 2- Organizasyon (Örgütleme) Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
12 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 3- Yöneltme (Emir-Komuta) Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
13 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 4- Koordinasyon (Eşgüdümleme) Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
14 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 5- Kontrol Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması,
15 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 6- Yaratıcılık Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tutar, H. (2013) İşletme Yönetimi, (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık
Bektaş, Ç. (2018) İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi
Koçel, T. (2015) İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınevi
Robbins, S. & Coulter, M. (2013) Yönetimin Esasları (Çev), Ankara: Nobel Yayıncılık
Stimpson, P. & Smith, A. (2015) Business Management, (2. Edition), Cambridge University Press
Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları.
Güney, S. (2023). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Nobel Akademik Yayıncılık.
Güney, S. (2020). Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademi Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
5
2
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
5
3
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
5
4
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
5
2
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
5
3
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
5
2
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
5
3
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
5
4
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
5
2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
2
2
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
2
3
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
5
4
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
5
2
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
5
3
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
5
4
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0