Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY141E | ANATOMY | 1 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NASIR MUSTAFA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnsan anatomisinin sistematik ve fonksiyonel yapısına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Anatomiye giriş ve terminoloji, anatominin tanımı, genel bölümleri, temel kavramlar, hücre, anatomik terimler, kranium, iskelet sisteminin devamı, eklemler, kaslar, dolaşım sistemi, endokrin sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, üreme sistemi, sinir sistemi ve 5 duyu. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan vücudundaki sistemlerin yapısal organizasyonu ve işlevlerini tartışır. |
İnsan anatomisi bilgilerini işlev ve hastalık ile ilgili soruları çözmek için uygular. |
Anatomiyle ilgili temel kavramları açıklar. |
Anatomik terimlere ilişkin hakimiyeti artar. |
Hücre yapısını açıklar. |
Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapıları arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Kemik kas ve eklemlerin birbirine etkisini açıklar. |
Hücrenin anatomik yapısı ile fizyolojik işlevini ilişkilendirir. |
Vücudun bölümleri ve mekaniğini ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Anatomi Terminolojisi | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Anatomiye giriş, Kemikler | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kemikler | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eklemler, Kaslara Giriş | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kaslar(Baş-Boyun) ve Gövde Kasları, Alt ve Üst Ekstremite Kasları | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dolaşım Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi (Sindirim kanalı) | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi (Sindirime Yardımcı Organlar), Solunum Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem, Erkek ve Kadınlarda Genital Sistem | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endokrin Sistem | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sinir Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Özel Duyu Organları (Deri ve oluşumları, koku, tat ve görme organı) | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Özel Duyu Organları (İşitme ve denge organı) | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genel tekrar | Anlatım, Lab. Uygulamsı, Bireysel çalışma. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tortora, G. J., & Nielsen, M. T. (2016). Principles of Human Anatomy, 14th Edition, John Wiley & Sons. |
Logan, B. M. (2016). Logan’s Illustrated Human Anatomy, First edition, CRC Press, Taylor & Francis. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
3 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
3 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
3 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 79 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |