TR EN

CHILD DEVELOPMENT AND ETHICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY143E CHILD DEVELOPMENT AND ETHICS 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mesleki kuramlara, mesleki terminolojiye, gelişim dönemlerine göre çocuk gelişimcinin rollerine, mesleki işbirliğinin önemine ve fonksiyonuna ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Mesleki kuramlar, mesleki terminoloji, çocuk gelişimcinin gelişim dönemlerine göre farklılaşan rolü, transdisipliner çalışma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mesleki kuramları açıklar.
Gelişim dönemlerinin birbirine etkisini açıklar.
Gelişim kuramcılarının görüşleri arasındaki farkları ayırt eder.
Meslek tanımı ve görev alanını ayırt eder.
Meslek etiğini benimser.
Meslek etiğine uygun davranır.
Disiplinler arası çalışmanın önemine inanır.
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Geçmişten Günümüze Çocuk Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Geçmişten Günümüze Çocuk Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişimde Temel Kuramlar-Yaklaşımlar-İlkeler-Kavramlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Doğum Öncesi Dönemde Gelişim Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Yeni Doğan Döneminde Gelişim Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Dönemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Alanları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişiminde Ailenin Önemi, Çevre ve Kalıtımın Etkisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Kuramcıları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Kuramcıları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişimi Mesleğinin Tanıtımı, Transdisipliner Çalışma Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişimi ve Etik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişimi ve İnovatif Düşünme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ders Tekrarı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik.
Berk, L. E. (2013). Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa (7.Baskı). (N. Işıkoğlu Erdoğan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
5
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 2 16
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 6 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 4 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0