Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY241E |
DEVELOPMENT AND EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD PERIOD |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi HINA ZAHOOR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim,dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ve eğitim ile ilgili temel kavram ve terimlerle bunları açıklayan kuramlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ile ilgili kavram ve kuramlar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilişsel gelişimi etkileyen etmenleri sıralar. |
Yaşlara göre bilişsel gelişim basamaklarını açıklar. |
Zekâyı tanımlar ve zekânın ölçülmesiyle ilgili yöntemleri açıklar. |
Bilişsel gelişim süreçlerini ve bu süreçlerde nelerin etkili olduğunu özetler. |
Dil ve ilişkili kavramları açıklar. |
Yaşa göre dil gelişim basamaklarını sıralar. |
Dil gelişimini etkileyen etmenleri açıklar. |
Dil gelişimini destekleyen yöntem ve yaklaşımlarını açıklar. |
Tek dilli ve iki dilli gelişim gösteren çocukların özelliklerini açıklar. |
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. |
Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Motor gelişimini etkileyen etmenleri sıralar. |
İnce ve kaba motor gelişimi açıklar. |
Yaşlara göre motor gelişimi basamaklarını açıklar. |
Motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul dönemi ile ilgili temel konu ve kavramlar ve ilgili teorilere genel bir bakış |
Anlatım |
2 |
Bireysel araştırma |
Erken çocukluk ve okul döneminde fiziksel gelişim ve büyüme |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
3 |
Bireysel araştırma |
Erken çocukluk ve okul döneminde fiziksel gelişim ve büyüme |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
4 |
Literatür tarama, Veri tabanı inceleme |
Erken çocukluk ve okul döneminde motor gelişim |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde duyusal gelişim |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde duyusal gelişim |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde sosyal gelişim ve kişilik gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde sosyal gelişim ve kişilik gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde ahlak gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde ahlak gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde ahlak gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde cinsel gelişim |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde cinsel gelişim |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde cinsel gelişim |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Akman, A., Ertürk, G., Deniz, A., Dönmezer, İ., Ogelman, H. G., & Veziroğlu, M. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Pegem Yayınları. |
Deniz, M. E. (2016)Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Maya Akademi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
5 |
3 |
15 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
10 |
1 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
3 |
3 |
9 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
63 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|