TR EN

SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY249E SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişime ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Doğumdan ergenliğe sosyal ve duygusal gelişim, sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim, sosyalleşme ve sosyal etkileşim, sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar.
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili kuramları karşılaştırır.
Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar.
Sosyal duygusal problemi olan çocukları ayırt eder.
Sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır.
Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda sosyal duygusal gelişimi destekleyici programlar hazırlar.
Çocuğun gereksinimlerine uygun sosyal-duygusal gelişimi destekleyici programları uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
2 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
3 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
4 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
5 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
6 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
7 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
10 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
11 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyalleşme ve sosyal etkileşim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
12 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
13 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
14 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
15 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bee, Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs.
Metin Baysal, N. (Ed.) Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 1 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 15 2 30
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0