TR EN

DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY244E DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 4 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimin temel ilke, kavram ve kuramları çerçevesinde, erken çocukluk döneminde, farklı gelişim alanlarının ve bu alanlardaki gelişimsel ilerlemelerin değerlendirilmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Gelişim kuramları, gelişimin temel kavram ve ilkeleri, yaş dönemlerine göre bilişsel gelişimin, bedesel-motor gelişimin, dil gelişiminin, duygusal ve cinsel gelişimin, toplumsal gelişim ve ahlak gelişiminin incelenmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gelişim psikolojisini yorumlayan tarihsel, evrimsel, normatif perspektifleri karşılaştırır.
Ergenliğin gelişimsel ilerlemesini farklı gelişim alanlarına göre vaka üzerinden inceler.
Erken çocukluğun gelişimsel ilerlemesini farklı gelişim alanlarına göre vaka üzerinden inceler.
Gelişim psikolojisi araştırmaları için uygun yöntemi seçer.
Gelişim kuramlarını temel varsayımlarına göre ayırır.
Gelişiminin psikolojisinin temel ilkelerini açıklar.
Gelişim psikolojisinin tartışmalı konularını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, web tabanlı araştırma Gelişimin temel kavram ve ilkeleri Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
2 literatür tarama, web tabanlı araştırma Gelişim kuramları Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
3 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre bilişsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
4 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre bilişsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
5 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre bilişsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
6 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre motor gelişm Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
7 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre motor gelişm Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre dil gelişimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
10 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre dil gelişimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
11 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre dil gelişimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
12 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre duygusal ve cinsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
13 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre duygusal ve cinsel gelişim Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
14 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre toplumsal gelişim ve ahlak gelişiminin incelenmesi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
15 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Yaş dönemlerine göre toplumsal gelişim ve ahlak gelişiminin incelenmesi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

nanç, B.Y., Bilgin, M., Atıcı, M.K. (2004). Gelişim Psikolojisi ve Ergen Gelişimi.
Omrod, J.E. (Ed.). (2015). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Weiner, I. B., Lerner, R. M., Easterbrooks, M. A., & Weiner, I. (2012). Handbook of psychology, developmental psychology. John Wiley, Sons. Inc. Hoboken, New Jersey.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
5
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
3
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 2 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0