TR EN

GAME AND GAME MATERIALS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY246E GAME AND GAME MATERIALS 4 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Eğitimde oyunun yeri ve önemi, çocuklar için gereklilikleri ve oyun etkinliğini uygulamaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Oyunun tanımı, Oyunun özellikleri, oyun ile ilgili görüşler, oyunun tarihçesi, oyunun gelişime etkisi, oyun kuramları, çocukta oyun evreleri, oyunun özellikleri ve çeşitleri, oyun materyallerini tanıma, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun etkinliklerinin planlanması, yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyunlar ve örnekleri, oyuncak müzeleri hakkında bilgilendirme ve tanıtım

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyun kuramlarını açıklar.
Oyun ile ilgili görüşleri bağlı kalır.
Oyun ile ilgili müze gezilerinin önemine inandığını ifade eder.
Oyun ile ilgili müze gezilerinin önemine inandığını ifade eder.
Çocuğun gelişimine uygun olacak şekilde bazı oyuncakları yeniden düzenler.
Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinlikleri tasarlar.
Yarı yapılandırılmış oyun örneklerini gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Oyunun Tarihi: Fikirler, Kuramlar ve Pratikler Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuklar Oyunlarına Teorik Bakışlar Anlatım
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Nörobilim ve Oyun Eksikliği Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Oyun: Bebekler ve Çocuklar Anlatım
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Okul Öncesi Yıllarda Oyun Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Oyun ve Okul Çağındaki Çocuk Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Genel Tekrar ve Bakış Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Oyunda Kültür ve Cinsiyet Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Çocuklar İçin Oyuncak Tasarımı - Etkileşimli Hafta Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Ders Müfredatlarında Oyunun Yeri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Engelli Çocuklar ve Oyun Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Yaygınlaşan Oyuncaklar Olarak Bilgisayarlar ve Teknolojik Araçlar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sınıf sunumları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Gözden geçirme ve yansımalar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Zembat, R. (2012) Okul Öncesinde Özel Eğitim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Başal,H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel Yayıncılık
Ogelman, H.G. (2014).Yaşamın İlk Yıllarında Oyun: Oyuna Çok Yönlü Bakış. Ankara: Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 1 12
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 81
Genel Toplam 81
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0