Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY345E | MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD | 5 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Müzik, okul öncesi eğitim müfredatında temel bir ders olup çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Çoğu anaokulunda, müzik dersleri bir müzik öğretmeni tarafından verilir ve sınıf öğretmeni tarafından desteklenir. Ancak, müzik öğretim bölümleri okul öncesi müzik öğretimi konusunda herhangi bir kurs sunmamakta; ayrıca, pek çok okul öncesi öğretmen sınıflarında müzik eğitimini desteklemek için gerekli arka plana ve becerilere sahip değildir. Bu kurs, okul öncesi öğretmenlere, müzik eğitiminin küçük çocuklar için neden önemli olduğu, müzik derslerini ilgi çekici ve etkili hale getirmek için çeşitli öğretim yöntemleri ve materyallerini nasıl kullanacakları ve dersler sırasında müzik öğretmenine nasıl yardımcı olacakları konusunda bilgilerin kazandırılması amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu ders, öğrencilere okul öncesi müzik eğitimi için çeşitli öğretim yöntemlerini tanıtacak ve bunları farklı kültürel geçmişlere ve özel ihtiyaçlara sahip çocuklara nasıl uyarlayacaklarını öğretecektir. Kursun sonunda, öğrenciler okul öncesi müzik dersinin amaçlarını ve içeriğini anlayabilecek, müzik öğretmenine yardımcı olmak için temel müzik becerileri ve bilgisini edinecek ve sınıf içi ve dışında müzikle ilgili etkinlikleri kolaylaştırabileceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Müzikle ilgili temel kavramları açıklar. |
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar. |
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler. |
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir. |
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar. |
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar. |
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izleğini okuma | Müzik eğitiminin okul öncesi çocukların gelişimini desteklemesi | Tartışma ve Ders |
2 | Ders materyallerini okuma | Okul öncesi öğretmenin müzik öğrenimini kolaylaştırmadaki rolü | Tartışma ve Ders |
3 | Ders öncesinde küçük vurmalı çalgıları hazırlama | Temel müzik becerilerinin geliştirilmesi: dinleme, ritim, melodi, ton, şarkı söyleme, beden perküsyonu, küçük vurmalı çalgılar, temel solfej | Sınıf İçi Aktivite ve Ders |
4 | Çeşitli müzik türlerini dinleme | Farklı kültürlerden klasik, caz, rock, pop, rap ve halk müziği gibi çeşitli müzik türlerini keşfetme | Dinleme etkinliği ve tartışma |
5 | Carl Orff'un bestelerini YouTube'da dinleme | Müzik eğitimi yaklaşımları 1: Orff Schulwerk - müziği, hareketi, konuşmayı ve dramayı entegre eden yaratıcı ve bütünsel bir yaklaşım | Tartışma ve Ders |
6 | Suzuki öğrencilerinin çaldığı müziği YouTube'da dinleme | Müzik eğitimi yaklaşımları 2: Suzuki Metodu - dinleme, taklit ve tekrar üzerine vurgu yapan besleyici ve ilerleyici bir yaklaşım | Tartışma ve Ders |
7 | Ders materyallerini okuma ve sorular hazırlama | Şimdiye kadar öğrenilen kavramların ve becerilerin gözden geçirilmesi ve uygulanması | Gözden Geçirme, Soru/Cevap Oturumu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Zoltán Kodály tarafından bestelenen müziği YouTube'da dinleme | Müzik eğitimi yaklaşımları 3: Kodály Yaklaşımı - müzik okur-yazarlığını, kulak eğitimini ve şarkı söyleme becerilerini geliştiren kapsamlı ve sıralı bir yaklaşım | Tartışma ve Ders |
10 | Émile Jaques-Dalcroze tarafından bestelenen müziği YouTube'da dinleme | Müzik eğitimi yaklaşımları 4: Dalcroze Yaklaşımı - müzik ve hareketi kullanarak müzik farkındalığını ve yaratıcılığı artıran eğlenceli ve ifade dolu bir yaklaşım | Tartışma ve Ders |
11 | Çeşitli kültürlerin müziklerini dinleme | Çok kültürlü müzik eğitimi - farklı kültürel grupların müzikal gelenekleri, değerleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme | Tartışma ve Ders |
12 | Ders materyallerini okuma | Çeşitli ihtiyaçlara sahip çocuklar için müzik eğitimi - fiziksel veya zihinsel zorlukları olan çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için müzik etkinliklerini ve materyallerini uyarlamak | Tartışma ve Ders |
13 | Ders materyallerini okuma | Müzikal ebeveynlik: Ebeveynlerin okul öncesi çocukların müzikal becerilerini, bilgisini ve yaratıcılığını geliştirmedeki rolünü keşfetme | Tartışma ve Ders |
14 | Ders materyallerini okuma | Okul öncesi müzik eğitimi için yaşa uygun bir müfredat ve ortam tasarlama - kursu planlamak için öğrenilen prensipleri ve yöntemleri etkili ve etkileyici müzik dersleri planlamak için uygulama | Sınıf İçi Aktivite ve Ders |
15 | Ders materyallerini okuma ve sorular hazırlama | Ders boyunca öğrenilen kavramların ve becerilerin gözden geçirilmesi ve uygulanması | Gözden Geçirme, Soru/Cevap Oturumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Burton, S. L., & Taggart, C. C. (Eds.). (2011). Learning from young children: Research in early childhood music. R&L Education. |
Abril, C. R., & Gault, B. M. (Eds.). (2016). Teaching general music: Approaches, issues, and viewpoints. Oxford University Press. |
Scott, S. J. (2017). Music education for children with autism spectrum disorder: A resource for teachers. Oxford University Press. |
Ryan, C. (2009). Building strong music programs: A handbook for preservice and novice music teachers. R&L Education. |
Young, P. G. (2010). Enhancing the professional practice of music teachers: 101 tips that principals want music teachers to know and do. R & L Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
4 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 1 | 8 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 1 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 52 |
Genel Toplam | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |