Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY342E | MENTAL HEALTH AND ADJUSTMENT PROBLEMS | 6 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocuk, yetişkin ve toplum ruh sağlığının önemi, ruh sağlığı ve hastalıkları, normal gelişimde normal ve problem davranışlar ile ruhsal bozukluklar arasındaki farklar, problem davranışlara uygun çözüm yöntemleri ve gerekli hallerde başvuruda bulunabileceği ruh sağlığı disiplininin diğer meslek elemanları ile işbirliği, Çocukta ruh sağlığını bozan nedenler, uyum sorunları ve bunlara yaklaşımına ilişkin bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Çocuk ruh sağlığı kavramları, uyum problemleri, gelişimsel kuramlar, yaklaşım, yönlendirme koşulları, Ruh sağlığının önemi, çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemleri, aileyle iletişim, trans-disipliner çalışma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ruh sağlığının önemini açıklar. |
Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemlerini açıklar. |
Çocuk ve ebeveynler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Aile tutumlarını açıklar. |
Disiplinler arası çalışma felsefesini bağlı kalır. |
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarıyla yardım eder. |
Çocukta uyum sorunları örnek gösterir |
Çocukların ruh sağlığı problemlerinde bakım verenlerin etkisini ifade eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Ruh sağlığı ile ilgili kavramlar | Tanım, örneklerle açıklama, tartışma |
2 | Literatür tarama | Çocuk ruh sağlığının tanımı | Anlatım,tartışma |
3 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuk ruh sağlığı gelişim evreleri | Anlatım,tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemleri | Anlatım,tartışma |
5 | Bireysel araştırma | Çocuk, ana-baba ilişkileri | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı | Anlatım, bireysel çalışma |
7 | Literatür tarama | Kohlberg’in Ahlak Gelişimi Kuramı | Anlatım, bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma | Freud’un Psikoseksüel Gelişim Kuramı | Anlatım, bireysel çalışma |
10 | Literatür tarama | Erıkson’un Psikososyal Gelişim Kuramı | Anlatım, bireysel çalışma |
11 | Literatür tarama | Çocukların anneleriyle ilişkileri | Anlatım,örnekleme olay |
12 | Bireysel araştırma | Çocukların babalarıyla ilişkileri | Anlatım,örnekleme olay |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocukların kardeşleriyle ilişkileri | Anlatım,örnekleme olay |
14 | Bireysel araştırma | Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemleri genel tekrar | Anlatım |
15 | Bireysel araştırma | Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemleri genel tekrar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Semerci, B.(2017). Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı 0-12 Yaş. İstanbul: Alfa. |
Karabekiroğlu, K.(2013). Çocuğun Ruhsal Gelişimi, Ne Çabuk Büyüdün Sen?.İstanbul: Say. |
Yörükoğlu, A.(2011). Çocuk Ruh Sağlığı / Çocuk Yetiştirme Sanatı ve Kişilik Gelişimi. İstanbul: Özgür. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
3 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
4 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
3 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 49 |
Genel Toplam | 49 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |