TR EN

DEVELOPMENT IN ADOLESCENCE PERIOD DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY418E DEVELOPMENT IN ADOLESCENCE PERIOD 8 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ergenlik dönemindeki biyolojik, psikolojik ve sosyal değişimleri; ergenlik dönemindeki sorunları ve çözümünde aileye yapılacak danışmanlığa ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ergenlik döneminde çocuğun fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimi ile bu dönemlerde görülebilecek sorunları ve çözüm önerileri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kavram olarak ergenlik dönemini açıklar.
Ergenlik döneminde fiziksel gelişimi açıklar.
Ergenlik döneminde zihinsel gelişimi açıklar.
Ergenlik döneminde duygusal ve sosyal gelişimi açıklar.
Ergenlikteki sorunları ve çözüm ilişkilendirir.
Ergenlikte sağlık sorunları ve çözümlerini örneklendirir.
Ergenlik döneminde okul, akran ve meslek ilişkileriyle bağlantı kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ergenlik dönemine ilişkin kavramlar Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ergenlik dönemine ilişkin kuramlar Anlatım
3 Bireysel araştırma Ergenlikte fizyolojik değişimler Bireysel çalışma
4 Grup araştırması Ergenlikte değişimler ve stresle başa çıkma Grup çalışması
5 Grup araştırması Ergenlikte sağlık sorun ve çözümleri Grup çalışması, Anlatım
6 Literatür tarama Ergenlerde beyin ve psikososyal değişimler Anlatım
7 Literatür tarama Ergenlerde psikososyal ve cinsel değişimler Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Grup araştırması Ergenlik döneminde riskli davranışlar Anlatım, Grup çalışması
10 Literatür tarama Ergenlik döneminde duygusal değişim ve intiharlar Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
11 Grup araştırması Ergen ve aile içi iletişim Örnek Olay, Tartışma, Grup çalışması
12 Bireysel araştırma Ergenlikte ihmal ve istismar Anlatım, Bireysel çalışma
13 Literatür tarama Ergenlikte arkadaş ilişkileri ve sosyalleşme Tartışma, Bireysel çalışma
14 Grup araştırması Ergenlikte toplumsal uyum sorunları Örnek Olay, Tartışma, Grup çalışması
15 Grup araştırması Ergenlikte toplumsal uyum sorunları Anlatım, Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Siyez , D. M.,(Edt). (2012). Ergenlik. ANKARA: Nobel Akademik.
Santrock J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 10 1 10
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 74
Genel Toplam 74
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0