TR EN

DİJİTAL MARKA STRATEJİLERİ VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT317 DİJİTAL MARKA STRATEJİLERİ VE YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin temel amacı dijital marka kavramları ve dijital marka yönetimi stratejileri detaylı olarak anlatılarak, iş hayatında uygulanabilir bilgilerin kazandırılmasıdır.
İçerik: Temel marka kavramları, marka konumlandırma, dijital marka kavramı ve dijital platformlarda uygulanan marka stratejileri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka kavramının işletme ve pazarlama yönetimi açısından önemini kavramak
Dijital platformlarda marka yönetimi becerilerini kazanmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Derse Hazırlık Dersin Genel olarak tanıtımı, syllabus çözümleme ve pazarlama iletişimi temel kavramlarına genel bakış Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
2 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
3 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka misyonu, vizyonu ve SWOT analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
4 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka kimliği ve imajı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
5 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka değeri, marka farkındalığı ve marka sadakati Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
6 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka planlaması ve Hedef kitle analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
7 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Tüketici satın alma davranışı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital Platformlarda marka kavramı ve önemi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
10 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka planlaması Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
11 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka konumlandırma Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
12 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka stratejileri Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
13 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Sosyal medyada marka stratejileri Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
14 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması İçerik oluşturma ve dijital marka imajı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
15 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Genel Tekrar ve Vaka Analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dijital yönetim, pazarlama, medya = Digital management, marketing, media yazarGökcek, Hande Ayhan [editör.].

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
5
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
1
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 2 14
Ödev 12 1 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0