Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY217 | REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | 3 | 5 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; fotoğrafın temel teknik kuramsal bilgilerinin kavranmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, fotoğrafın ve reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, stüdyo ve fotoğraf ekipmanları, makine türleri ve olanakları, fotoğraf makinelerinin çalışma prensipleri ve fotoğraf makinesinin öğeleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fotoğraf ve reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimini açıklar. |
Fotoğrafın algılanma evrelerini listeler. |
Başlıca fotoğraf makinesi türleri ve objektif türlerini kategorize eder. |
Fotoğraf stüdyosunda bulunması gereken malzemeleri ve ışık türlerini inceler. |
Işık türlerini fotoğraf çekiminde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması. Reklam Fotoğrafçılığı alanı ve sektörü üzerine bilgilendirme. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Fotoğrafın Algılanma Evreleri, Fotoğrafın Dünyada ve Türkiye’de Tarihsel Gelişiminin Anlatılması. İlk Fotoğraf Sanatçıları | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Renkli fotoğraf, Dijital Fotoğraf Makineleri Fotoğraf Makinelerinin Başlıca Ögeleri, Objektif Türleri, Fotoğraf Makinesi Türleri ve Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensiplerinin Anlatılması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Dijital Makinelerde Çekim Modlarının Tanıtılması, Pozometre Kullanımı ve uygulamaları. Diyafram Olanaklarının Anlatılması ve Net Alan Derinliği Uygulamaları. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Enstantene Olanaklarının Anlatılması ve Hareket Netsizliği Uygulamaları. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | ISO(ASA) Uygulamaları ve Fotoğrafta Kontrast. Renk ısısı ve Kelvin ölçü birimleri. Fotoğrafta ışık. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Işığın yönleri. Fotoğrafta perspektif. Profesyonel Bir Fotoğraf Stüdyosunda Bulunması Gereken Ekipmanların Anlatılması. Fotoğraf donanımları. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Reklam fotoğrafçılığı türleri. Fotoğrafın reklamcılıktaki kullanım alanları. Reklam fotoğrafçılığının gelişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Yemek fotoğrafçılığı, Endüstriyel fotoğrafçılık, Still Life fotoğraf | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
11 | Proje Uygulamaları | Moda fotoğrafçılığı, Mimari fotoğrafçılık | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Reklamın görsel ve tipografik unsurları. Reklam fotoğrafçılığında aktörler ve kurumlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje Uygulamaları |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Reklam fotoğrafçılığında alternatif teknikler. Öğrenci fotoğraf çekimlerinin incelenmesi. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje Uygulamaları |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Öğrenci Proje Uygulamaları. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje Uygulamaları |
15 | Fotoğraf Sergisi | Reklam Fotoğrafçılığı Dersinde Üretilen Öğrenci Projeleri Dönem Sonu Fotoğraf Sergisi. | Fotoğraf Sergisi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Kanburoğlu, Ö. (2013) Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları. |
Duygun, U. İFSAK Temel Fotoğraf Seminer Notları |
Eriksson, P. (2004). Photography in Advertising, Book Mill |
Kalfagil, S. (2014). Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İlke Kitap |
Kanburoğlu, Ö. (2004). A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları |
Freeman, M. (2011). Fotoğrafçının Gözü, Remzi Kitabevi |
Prakel, D. (2011). Fotoğrafta Işık, Homer Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
3 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
2 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
3 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
2 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
2 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
0 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
2 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
2 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
2 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
1 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |