TR EN

HALKLA İLİŞKİLERDE ORGANİZASYON YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY428 HALKLA İLİŞKİLERDE ORGANİZASYON YÖNETİMİ 8 5 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; organizasyon düzenleme ve takip etme sürecinin anlaşılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği; halkla ilişkiler kampanya aşamaları: araştırma,planlama,uygulama ve değerlendirme, mevcut durum analizi, pazar analizi, hedef kitle analizi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkiler kampanya aşamalarını listeler.
Mevcut durum analizi, pazar analizi kavramlarını açıklar.
Mevcut durum analizi yaparak bir kampanya tasarlar.
Belirlediği kampanya doğrultusunda sunum yapar.
Kampanyayı analizler ve araştırmalar doğrultusunda uygular.
Kampanyanın etkisini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Dersin tanıtımı Soru Cevap
2 Öğrenci Grup Çalışması Öğrencilerin Kampanya Çalışmaları İçin Gruplara Ayrılması ve Kampanyaların Belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kampanyaların araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarının belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Belirlenen Kampanyaya Göre Mevcut Durum Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Pazar Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Hedef Kitle Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Öğrenci Sunumları Kampanya Öncesi Sunumlar Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Öğrenci Sunumları Kampanya Öncesi Sunumlar Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
11 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
12 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
13 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
14 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
15 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gürel, T. (2010). Halkla İlişkiler Yönetiminde Güncel Konular, Beta Yayınları
Peltekoğlu, F. B. ( 2016). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul:Beta Yayınları
Pira, G. A. , Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat
Weintraub, E. (2015). Strategic Public Relations Management, New York : Routledge

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
4
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
5
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
5
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
5
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
4
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
5
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
4
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
5
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
4
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0