Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY109 | SİVİL HAVACILIĞA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AHMET DENİZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Öğrencilerin Türk ve Dünya havacılık tarihini genel olarak bilmesini, havacılık sektörünün Dünyada ve Türkiye’de genel durumu hakkında fikir sahibi olmalarını, hava araçlarının ve havaalanlarını genel olarak tanımalarını ve özelliklerini bilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Türk ve dünya havacılık tarihinde adı geçen havacıların çalışmaları, buluşları ve başarıları. Havacılık sektörünün faaliyet alanları (işletmeler, hizmetler, bakım ve imalat). Hava araçlarının fonksiyonları, sınıfları ve türleri. Ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşları. Ulusal ve uluslararası havaalanlarının kapasiteleri ve kategorileri hakkında genel bilgiler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hava araçlarını tanımlar. |
Ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
Havacılık sisteminin elemanları arasındaki ilişkileri açıklar. |
Havacılık faaliyetlerini betimler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık sistemi ve elemanları. | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Hava araçları ve sınıflandırılması. | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık alfabesi, ICAO and IATA codes. | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Havaalanları ve havaalanı bölümlerinin tanıtımı. | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu işletmelerinin genel özellikleri. | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu işletmelerinin genel özellikleri | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Genel havacılık faaliyetleri. | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Hava seyrüsefer hizmetleri. | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Yer hizmetleri. | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Uluslararası sivil havacılık anlaşması ve ICAO. | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Diğer uluslararası sivil havacılık örgütleri:Eurocontrol, JAA, EASA. | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Diğer uluslararası sivil havacılık örgütleri:Eurocontrol, JAA, EASA. | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Türk sivil havacılığı: SHGM ve kurallar. | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Türk sivil havacılığı: SHGM ve kurallar. | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Uluslararası Havacılığın Temelleri, Suzanne K. Kearns, Nobel Yayıncılılık, 2019 |
Gifford, C. (Çev. Alptekin T., Mandaş G.) (2014). Her Yönüyle Uçaklar, TÜBİTAK Yayınları Ankara |
Çakıcı, M. (2016). Havada Kalan Sorular, Efil Yayınevi Ankara |
Grant, R. (2017). Flight: The Complete History of Aviation, DK, London, UK |
Lawrence, H.W. (2013). Aviation and the Role of Government, Kendall Hunt Publishing, Dubuque, US |
The International Journal of Aviation, Aeronautics, and Aerospace (IJAAA), Embry-Riddle Aeronautical |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
4 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
1 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
2 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
2 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
1 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
0 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
0 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
1 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
1 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
0 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
0 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
1 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
1 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
1 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |