Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY332 | HAVACILIK KURALLARI VE MEVZUATI | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin ulusal ve uluslararası havacılık kuralları, kurumları, otoriteleri ve yönetmeliklerini genel olarak bilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Havacılıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli mevzuat, ilke ve kurallar, otoriteyi temsil eden kurumlar ve düzenlemeler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ülkemiz sivil havacılık otoritesini tanımlar. |
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün yapısını özetler. |
Uluslararası Havacılık otoritelerini sınıflandırır. |
ICAO, JAA, EASA ve FAA’nın faaliyetlerini açıklar. |
Uluslararası kuralları (JAR) ve ulusal kurallar (SHY) ile bağlantı kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | ICAO’nun tanımı ve fonksiyonları | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | EASA üyeliği, JAR kuralları ve kurallar arasındaki ilişki | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | SHGM görevleri, SGHM SHY-M yönetmeliği, SHY-145 yönetmeliği | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | SHY-66, JAR-66 ve EASA PART 66 yönetmelikleri | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | JAA JAR-145 ve EASA PART-145 yönetmelikleri | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | SHY-147, JAR-147 ve EASA PART-147 yönetmelikleri | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | JAR-OPS ve SHY-6A Ticari Hava Taşımacılığı yönetmeliği-I | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | JJAR-OPS ve SHY-6A Ticari Hava Taşımacılığı yönetmeliği-I | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Hava Aracı Sertifikasyonu; JAR-23/25/27/29, Tip Sertifikasyonu, JAR-21 | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Tescil sertifikası, Gürültü Sertifikası, | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Ulusal ve Uluslararası Gereksinimlerin Uygulanması | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Bakım Programları, Bakım kontrol ve muayeneleri, | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Bakım kontrol ve muayeneleri, MMEL, MEL, DDL kavramları | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Bakım Dökümantasyonları | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Göktepe, H. (2014). Hava Hukuku. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Köksal, T. (2018). Uluslararası Sivil Havacılık Hukuku. (2. Baskı) Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
0 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
0 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
5 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
1 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
4 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
0 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
4 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
0 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
0 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
0 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
1 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
0 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
1 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
0 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 181 |
Genel Toplam | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |