TR EN

TRANSMEDYA VE PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY219 TRANSMEDYA VE PAZARLAMA 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Arş.Gör. TÜRKAN ÖYKÜ BÜYÜKÇELİKOK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; pazarlama, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, dijital pazarlama, transmedyaya ilişkin temel kavram ve yaklaşımları ortaya koyarak pazarlama iletişimi bağlamındaa transmedya kampanya uygulamalarını irdelemektir.
İçerik: Ders kapsamında pazarlama, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, dijital pazarlama, transmedya kavramı ve türleri, transmedya anlatıları ve transmedya ve pazarlama iletişimi ilişkisi irdelenerek dünyadan ve Türkiye’den pazarlama iletişimi bazında transmedya kampanya örnekleri incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramlarını bilir.
Transmedyayı tanımlayabilir.
Transmedya anlatılarını sınıflandırabilir.
Transmedya ve pazarlama iletişimi ilişkisini kavrar.
Pazarlama iletişimi ve transmedya ilişkisini analiz eder.
Transmedya anlatılarında pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlama kavramı ve pazarlamanın türleri Sözlü anlatım ve soru - cevap.
2 - Pazarlama İletişimi Sözlü anlatım ve soru - cevap.
3 - Pazarlama iletişiminde temel yaklaşımlar ve bütünleşik pazarlama iletişimi Sözlü anlatım ve soru - cevap.
4 - Pazarlama İletişimi Planlama Süreçleri Sözlü anlatım ve soru - cevap.
5 - Dijital pazarlama Sözlü anlatım ve soru - cevap.
6 - Kavramsal olarak transmedya ve temel tanımlar Sözlü anlatım ve soru - cevap.
7 . Transmedyaya yol açan gelişmeler Sözlü anlatım ve soru - cevap.
8 - ARA SINAV -
9 - Transmedya türleri ve örnekler Sözlü anlatım ve soru - cevap.
10 - Transmedya anlatı ve türleri Transmedya anlatılarının sınıflandırılması Sözlü anlatım ve soru - cevap.
11 - Transmedya hikayeciliği ve pazarlama iletişimi ilişkisi Sözlü anlatım ve soru - cevap.
12 - Dünyadan transmedya örnekleri Sözlü anlatım ve soru - cevap.
13 - Dünyadan transmedya örnekleri Sözlü anlatım ve soru - cevap.
14 - Türkiye’de pazarlama iletişimi bazında uygulanan transmedya kampanya örnekleri Sözlü anlatım ve soru - cevap.
15 . Türkiye’de pazarlama iletişimi bazında uygulanan transmedya kampanya örnekleri Sözlü anlatım ve soru - cevap.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yavuz ODABAŞI – Mine OYMAN, Pazarlama İletişimi Yönetimi, 7. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul, 2007
Mehmet Serdar ERCİŞ, Pazarlama İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010
Kenneth E. CLOW – Donald BAACK, Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Çev. Ed. R. Gülay ÖZTÜRK, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016
Ed. Yavuz ODABAŞI, Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 2850, Eskişehir, 2013
Emre GÖKŞİN, Dijital Pazarlama Temelleri, Abaküs Kitap Yayın Dağıtım, İstanbul, 2017
Dilek PENPEÇE, Dijital İçerik Pazarlaması, Karahan Kitabevi, Adana, 2013
Oğuz KUŞ, İçerik Pazarlama Dijital Dünyada Marka ve Hikaye Yaratma Stratejileri, Pales Yayınları, İstanbul, 201
Mevlüt DÖNMEZ Pazarlama İletişiminde Transmedya Uygulamaları: Örnek Olay İncelemeleri (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Danışman: Yrd. Doç. Dr. M. Evrim GÜLSÜNLER, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Konya, 2015
Melih Cem KILIÇ Transmedya Markalama Kampanyalarının Marka Farkındalığı Oluşturmadaki Rolü (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZKAYA, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, İstanbul, 2019

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
4
2
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses issues related with Media and Communication.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
4
2
Discusses the solutions of problems related to the field.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
4
2
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
4
2
Manages teamworks related with his / her field.
5
3
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
4
2
Summarizes the literature in his/her field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
4
2
Organizes group studies in his/her field.
4
3
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Produces new information and techniques about his/her field.
4
2
Predicts the future developments and problems in his/her field.
4
3
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0