Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY414 | BİTİRME PROJESİ | 8 | 2 | 1 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bir proje üretebilmesi için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; proje/tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, proje tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri gibi konular oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Medya ve iletişim alanında akademik düzeyde bir araştırma/proje planlar. |
Medya ve iletişim alanında görsel ya da yazılı bir proje üretir. |
Medya ve iletişim alanında önerdiği proje konusunu analiz eder. |
Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal teorik bilgiyi sektördekine benzer bir şekilde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
2 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
3 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
4 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | İlgili konuda literatür taraması ve örnek projelerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
5 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | İlgili konuda literatür taraması ve örnek projelerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
6 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Çalışma verilerinin oluşturulması | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
7 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Çalışma verilerinin oluşturulması | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
10 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışmav |
11 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
12 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
13 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Proje ile ilgili teknik rapor yazımı | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
14 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
15 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İstanbul Gelişim Üniversitesi, UBYO, Medya ve İletişim Bölümü Bitirme Projesi Kuralları. |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu. |
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilgi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. |
Neuman, W.L. (2009). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th Edition). Pearson. (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
|
5 | |||||
2 |
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses issues related with Media and Communication.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
5 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
5 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
|
5 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
5 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
5 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
|
5 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
5 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
5 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
5 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |