TR EN

ADVANCED ENGLISH SKILLS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL104 ADVANCED ENGLISH SKILLS II 2 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin İngilizcede 4 temel dil yetiyi etkili bir biçimde kullanmasını hedeflemektedir.
İçerik: Bu ders zamanlara genel bakış, 'make' ve 'do' fiilleri ile kullanılan yapılar, geçmiş zaman çeşitleri, ön ekler, zıt anlamlı kelimeler, gelecek zaman çeşitleri, 'take' ve 'put' fiilleri ile kullanılan yapılar, miktar zarfları, izin ve istek kipleri, ilgi cümleleri, alışkanlık ifade etme, varsayım ve dilekte bulunma cümle yapılarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Okuma öncesi etkinliklerde metinle ilgili tahminde bulunur
Göz gezdirme ve tarama, metindeki ana düşünceyi ortaya çıkarma, satır aralarından metnin diğer anlamlarını kavrar.
Yeni kelimelerin, kavramların, ifadelerin anlamlarını metnin bağlamından çıkarır farklı okuma stratejilerini farklı metinlere uyarlar
Kişisel ve akademik amaçlarla, giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olan, bütünlüğün (unity) ve tutarlılığın (coherence) korunduğu paragraflar yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Oryantasyon ve ders tanıtımı Anlatım
2 Literatür tarama Zamanlara genel bakış (simple, continuous, perfect) Anlatım
3 Literatür tarama 'make' ve 'do' fiilleri ile kullanılan yapılar Anlatım
4 Literatür tarama Geçmiş zaman (past simple, past continuous, past perfect) Anlatım
5 Literatür tarama Ön ekler, Zıt anlamlı kelimeler Anlatım
6 Literatür tarama Gelecek zaman (will, going to, shall) Anlatım
7 Literatür tarama 'take' ve 'put' fiilleri ile kullanılan yapılar Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Gelecek zaman (will be doing, will have done) Anlatım
10 Literatür tarama Miktar zarfları Anlatım
11 Literatür tarama İzin ve yetenek kipleri; able to, manage to, bound to, supposed to, allowed to Anlatım
12 Literatür tarama İlgi cümleleri (relative clauses) Anlatım
13 Literatür tarama Alışkanlıkları ifade etme; used to, would Anlatım
14 Literatür tarama Varsayım ve dilekte bulunma Anlatım
15 Literatür tarama Genel tekrar Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Selingson, P. (2010) Essential English. Richmond Publishing.
Foley, M., & Hall, D. (2011). Pearson.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0