Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ATA201E |
PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS I |
3 |
2 |
2 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
|
İçerik: |
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
TOPLAM |
16 |
800 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
1 |
13 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
51 |
|
Genel Toplam |
51 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|