Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOC118 |
INTRODUCTION TO PHILOSOPHY |
2 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin sonunda öğrenciler batı felsefesinin din, metafizik, epistemoloji ve ahlaka dair en önemli argümanlarını tanırlar ve mantıksal akıl yürütmeyle bu argümanları analiz eder, değerlendirir ve eleştirirler. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Batı felsefesinin din felsefesi (Aquinalı Thomas, Pascal, Platon ve Nietzsche); metafizik (Parmenides, Platon, Berkeley, Epiküros, Sartre); epistemoloji (Descartes, Gettier, Hume) ve ahlak felsefesi (Platon, Aristoteles, Kant ve Mill) üzerine en önemli argümanlarının incelenmesini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler batı felsefesinin din, metafizik, epistemoloji ve ahlak felsefesine dair en önemli argümanlarını tanırlar. |
Öğrenciler bu argümanların sonuçların öncüllerden çıkarsanıp çıkarsanamayacağını sorgularlar. |
Öğrenciler geçerli, tutarlı ve sağlam akıl yürütmeleri geçersiz, tutarsız ve sağlam olmayan akıl yürütmelerden ayırt ederler. |
Öğrenciler batı felsefesinin en önemli argümanlarını yorumlar. |
Öğrenciler felsefi düşünce deneyleri ve varsayıma dayalı ahlaki ikilemlere dair yorum yapar. |
Öğrenciler karşı argümanları daha iyi öngörebilmek ve savuşturmak amacıyla birbiriyle tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Introduction to Introdoction to Philosophy |
Anlatma, tartışma |
2 |
Okuma |
Branches of Philosophy |
Anlatma, tartışma |
3 |
Okuma |
Introducing Aristotle’s Ethics |
Anlatma, tartışma |
4 |
Okuma |
Aristotle’s Ethics: Virtues, Theoretical Life, Happiness |
Anlatma, tartışma |
5 |
Okuma |
Plato’s Allegory of the Cave |
Anlatma, tartışma |
6 |
Okuma |
Al Farabi- Middle Ages in Islamic World (Social State in Al-Farabi’s Philosophy |
Anlatma, tartışma |
7 |
Okuma |
Review |
Anlatma, tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
Descartes and his Basic Concepts, The Idea of Rationalism |
Anlatma, tartışma |
10 |
Okuma |
John Locke and Empiricism |
Anlatma, tartışma |
11 |
Okuma |
Kant and Categorical Imperative |
Anlatma, tartışma |
12 |
Okuma |
Kant: Establishment of the Moral Law |
Anlatma, tartışma |
13 |
Okuma |
Hume’s Basic Concepts |
Anlatma, tartışma |
14 |
Okuma |
Review |
Anlatma, tartışma |
15 |
Okuma |
Final |
Anlatma, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bruce,M., Barbone,S.,(2017), (çev. Mustafa Topal), Batı Felsefesindeki 100 Temel Mesele, İletişim Yayınları, İstanbul. |
Platon, Devlet, (2018) (çev. M. Ali Cimcoz, Sabahattin Eyüboğlu) ,Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. |
Nietzsche, F., (2010), Ahlakın Soy Kütüğü Üzerine, (çev. Turan Erdem), Arya Yayıncılık, İstanbul. |
Paul, R. ,Elder, L.,(2014), Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Learning and Your Life, Pearson: Essex, UK. |
Dennet,D.,(2013) Intuition Pumps and Other Tools for Thinking, Norton: New York |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
1 |
13 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
100 |
|
Genel Toplam |
100 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|