TR EN

LEARNING PSYCHOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY219 LEARNING PSYCHOLOGY 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. CANAN TANIDIR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenme teorilerini ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ve bunların psikoloji ile ilişkilerini klinik ortamlarda incelemektir.
İçerik: Bu derste öğrenmenin tanımı, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, klasik ve edimsel koşullanma arasındaki farklar, bellek ve dikkat sistemleri yer almaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

öğrenci öğrenmenin tanımını yapabilecektir. öğrenci, iki ana koşullandırma sistemini ve aralarındaki farkları tanımlayabilecektir. öğrenci, öğrenme süreçlerini etkileyen en az üç faktörü anlatabilecektir. öğrenci, klinik psikolojide öğrenme teorilerinin kullanımını anlatabilecektir. öğrenci, öğrenme sürecinde bellek ve dikkatin rolünü açıklayabilecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Öğrenme nedir? Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
2 Literatür okuma Klasik koşullanma Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
3 Literatür okuma Edimsel koşullanma Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
4 Literatür okuma Pekiştireç ve cezanın rolü Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
5 Literatür okuma Kaçınma öğrenme Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
6 Literatür okuma Motivasyon faktörleri Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
7 Literatür okuma Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Sosyal kavramsal teori Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
10 Literatür okuma Öğrenmenin sinirbilimi Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
11 Literatür okuma Hafıza Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
12 Literatür okuma Dikkat Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
13 Literatür okuma Bilgi işleme Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
14 Literatür okuma Üstbiliş Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
15 Literatür okuma öğrenme ve psikoterapiler derneği Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

HUMAN LEARNING & MEMORY, David A. Lieberman, Cambridge University Press, 2012 FUNDAMENTALS OF HUMAN NEUROPSYCHOLOGY, 7th Edition, KOLB & WHISHAW, Worth Publishers, 2015 Handbook of Contemporary Learning Theories, By Robert R. Mowrer, Stephen B. Klein,, Lawrence Erlbaum Associates, 2001

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
3
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
3
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
1
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
2
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
2
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
2
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
2
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
1
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0