Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY219 | LEARNING PSYCHOLOGY | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. CANAN TANIDIR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenme teorilerini ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ve bunların psikoloji ile ilişkilerini klinik ortamlarda incelemektir. |
İçerik: | Bu derste öğrenmenin tanımı, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, klasik ve edimsel koşullanma arasındaki farklar, bellek ve dikkat sistemleri yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
öğrenci öğrenmenin tanımını yapabilecektir. öğrenci, iki ana koşullandırma sistemini ve aralarındaki farkları tanımlayabilecektir. öğrenci, öğrenme süreçlerini etkileyen en az üç faktörü anlatabilecektir. öğrenci, klinik psikolojide öğrenme teorilerinin kullanımını anlatabilecektir. öğrenci, öğrenme sürecinde bellek ve dikkatin rolünü açıklayabilecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Öğrenme nedir? | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
2 | Literatür okuma | Klasik koşullanma | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
3 | Literatür okuma | Edimsel koşullanma | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
4 | Literatür okuma | Pekiştireç ve cezanın rolü | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
5 | Literatür okuma | Kaçınma öğrenme | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
6 | Literatür okuma | Motivasyon faktörleri | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
7 | Literatür okuma | Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Sosyal kavramsal teori | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
10 | Literatür okuma | Öğrenmenin sinirbilimi | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
11 | Literatür okuma | Hafıza | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
12 | Literatür okuma | Dikkat | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
13 | Literatür okuma | Bilgi işleme | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
14 | Literatür okuma | Üstbiliş | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
15 | Literatür okuma | öğrenme ve psikoterapiler derneği | Sözlü anlatım, soru cevap, vaka örnekleri, videolar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
HUMAN LEARNING & MEMORY, David A. Lieberman, Cambridge University Press, 2012 FUNDAMENTALS OF HUMAN NEUROPSYCHOLOGY, 7th Edition, KOLB & WHISHAW, Worth Publishers, 2015 Handbook of Contemporary Learning Theories, By Robert R. Mowrer, Stephen B. Klein,, Lawrence Erlbaum Associates, 2001 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
3 | |||||
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
3 | |||||
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
1 | |||||
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
2 | |||||
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
2 | |||||
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
2 | |||||
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
2 | |||||
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
1 | |||||
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |