Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY325 | COGNITIVE PSYCHOLOGY | 5 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. NURHAN FISTIKCI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı psikoloji bölümü öğrencilerine 1 dönem boyunca; bilişsel psikoloji kuramının tanıtılması; diğer yaklaşımlarla karşılaştırılmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "Bilişsel yaklaşımının tanıtılması, bilişsel yaklaşımın temsilcileri, insan doğasına bakış açısı, temel kavramalar, zihinsel süreçler, zihnin işeyişi, bilişsel modeller , algı, dikkat, bellek ve dil gibi kavramların işlenmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Zihnin işleyişini açıklar. (explain) (Bloom’s 2) |
Farklı yaklaşımları kullanarak vaka formülleştirmesi yapabilecek sınırlı düzeyde içgörü geliştirir. (develop) (Bloom’s 3) |
Bilişsel teoriyi diğer teorilerle karşılaştırır. (compare) (Bloom’s 4) |
Bilişsel modelleri birbirinden ayırt eder. (distinguish) (Bloom’s 4) |
Bilişsel yaklaşımı diğerlerinden ayırt eder. (distinguish) (Bloom’s 4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | BİLİŞ NEDİR? BİLİŞSEL PSİKOLOJİ NEDİR? | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | BİLİŞSEL PSİKOLOJİ YAKLAŞIMI | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | BİLİŞSEL MODELLER | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | BİLİŞSEL MODELLERİN KARŞILAŞTIRLMASI | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | KİŞİLİK VE TREYT YAKLAŞIMLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | BEYNİN İŞLEYİŞİ VE ZİHİNSEL SÜREÇLER | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | ALGI | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | BELLEK | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | DİKKAT | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | YÖNELİM | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | BİLİNÇ | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | DİL | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | PSİKOTERAPİYE UYGULANMASI | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | BİLİŞSEL YAKLAŞIMIN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Solso, R. L., Maclin, M. K., Maclin, O. H., & Ayçiçeği-Dinn, A. (2007). Bilişsel psikoloji. Kitabevi. |
Smith, E., & Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel psikoloji. Çev. Muzaffer Şahin) Ankara: Nobel. |
Kognitif Nörobilimler Sirel 3. Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel psikoloji. Kaknüs Yayınları. |
Küçükkaragöz, H. (2017). Bilişsel gelişim ve dil gelişimi. Pegem Atıf İndeksi, 83-122. |
Corsini, R. J., & Wedding, D. (2012). Modern psikoterapiler. İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Özakkaş, T. (2004). Bütüncül psikoterapi. Litera Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
3 | |||||
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
3 | |||||
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
2 | |||||
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
3 | |||||
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
0 | |||||
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |