TR EN

COGNITIVE PSYCHOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY325 COGNITIVE PSYCHOLOGY 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. NURHAN FISTIKCI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı psikoloji bölümü öğrencilerine 1 dönem boyunca; bilişsel psikoloji kuramının tanıtılması; diğer yaklaşımlarla karşılaştırılmasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriği; "Bilişsel yaklaşımının tanıtılması, bilişsel yaklaşımın temsilcileri, insan doğasına bakış açısı, temel kavramalar, zihinsel süreçler, zihnin işeyişi, bilişsel modeller , algı, dikkat, bellek ve dil gibi kavramların işlenmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Zihnin işleyişini açıklar. (explain) (Bloom’s 2)
Farklı yaklaşımları kullanarak vaka formülleştirmesi yapabilecek sınırlı düzeyde içgörü geliştirir. (develop) (Bloom’s 3)
Bilişsel teoriyi diğer teorilerle karşılaştırır. (compare) (Bloom’s 4)
Bilişsel modelleri birbirinden ayırt eder. (distinguish) (Bloom’s 4)
Bilişsel yaklaşımı diğerlerinden ayırt eder. (distinguish) (Bloom’s 4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - BİLİŞ NEDİR? BİLİŞSEL PSİKOLOJİ NEDİR? Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
2 Literatür Okuma BİLİŞSEL PSİKOLOJİ YAKLAŞIMI Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
3 Literatür Okuma BİLİŞSEL MODELLER Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
4 Literatür Okuma BİLİŞSEL MODELLERİN KARŞILAŞTIRLMASI Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
5 Literatür Okuma KİŞİLİK VE TREYT YAKLAŞIMLAR Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
6 Literatür Okuma BEYNİN İŞLEYİŞİ VE ZİHİNSEL SÜREÇLER Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
7 Literatür Okuma ALGI Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma BELLEK Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
10 Literatür Okuma DİKKAT Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
11 Literatür Okuma YÖNELİM Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
12 Literatür Okuma BİLİNÇ Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
13 Literatür Okuma DİL Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
14 Literatür Okuma PSİKOTERAPİYE UYGULANMASI Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
15 Literatür Okuma BİLİŞSEL YAKLAŞIMIN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Solso, R. L., Maclin, M. K., Maclin, O. H., & Ayçiçeği-Dinn, A. (2007). Bilişsel psikoloji. Kitabevi.
Smith, E., & Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel psikoloji. Çev. Muzaffer Şahin) Ankara: Nobel.
Kognitif Nörobilimler Sirel 3. Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel psikoloji. Kaknüs Yayınları.
Küçükkaragöz, H. (2017). Bilişsel gelişim ve dil gelişimi. Pegem Atıf İndeksi, 83-122.
Corsini, R. J., & Wedding, D. (2012). Modern psikoterapiler. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Özakkaş, T. (2004). Bütüncül psikoterapi. Litera Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
4
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
3
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
3
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
2
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
3
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
4
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
0
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
0
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 35 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 35 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0