TR EN

DATA ANALYSIS IN SOCIAL SCIENCES II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY441 DATA ANALYSIS IN SOCIAL SCIENCES II 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CAN BURAK NALBANTOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilerin sosyal bilimler alanında kullanılan istatistik yöntemlerini kullanma, yorumlama ve raporlama konusunda yetkinlik kazanmalarıdır.
İçerik: Bu ders ‘İki veya daha fazla grup ortalamasının karşılaştırılması, non-parametrik testler, korelasyon analizleri, regresyon analizleri, kovaryans ve multivaryans analizleri, faktör analizleri ve kategorik veri analizleri’ konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilimsel bir araştırma sürecinde yapılması gereken doğru istatistiksel analizi seçer. (select – Bloom’s 1)
Okuduğu bilimsel yayında kullanılan istatistiksel yöntemleri yorumlar. (Interpret – Bloom’s 2)
SPSS programı ile gerekli istatistiksel yöntemleri kullanır veri analizi yapar. (Use & Analyze – Bloom’s 4)
Veri analizi sonuçlarını değerlendirir. (Evaluate – Bloom’s 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - VERİLERİN ÖZETLENMESİ Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
2 Literatür okuma İKİ ORTALAMANIN KARŞILAŞTIRILMASI Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
3 Literatür okuma İKİDEN FAZLA ORTALAMANIN KARŞILAŞTIRILMASI Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
4 Literatür okuma NON-PARAMETRİK MODELLER Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
5 Literatür okuma KORELASYON ANALİZİ Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
6 Literatür okuma KATEGORİK VERİLER Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
7 Literatür okuma REGRESYON ANALİZİ Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma REGRESYON ANALİZİ Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
10 Literatür okuma KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
11 Literatür okuma MULTİVARYANS ANALİZİ (MANOVA) Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
12 Literatür okuma FAKTÖR ANALİZİ Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
13 Literatür okuma P DEĞERİ (NHST) VE ETKİ GÜCÜ Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
14 Literatür okuma SONUÇLARIN RAPORLANMASI Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
15 Literatür okuma SONUÇLARIN RAPORLANMASI Anlatım, soru cevap, örnekleme, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. sage
Gravetter, F. J., & Wallnau, L. B. (2016). Statistics for the behavioral sciences. Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
4
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
0
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
0
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
4
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
4
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
0
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
5
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
4
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0