TR EN

PSYCHOTHERAPY THEORY AND APPLICATIONS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY443 PSYCHOTHERAPY THEORY AND APPLICATIONS 7 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HATİCE GÜNEŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, ruhsal ve davranışsal tanı kategorilerine uygun psikoterapi tekniklerini belirleme becerisini kazandırmaktır. Her bir teknikle psikoterapi yapma becerisi, söz konusu tekniğin oyunlaştırılarak uygulanması yolu ile geliştirilir. Bu derste, farklı psikoterapi tekniklerinin temelinde yatan kuramların kavranması sağlanır.
İçerik: Psikoterapinin anlamı ve içeriğinin kavranması, Bireyin yaşamındaki önemi ve işlevselliğinin incelenmesi, Farklı psikoterapi yaklaşımları ve teknikleri konusunda bilgilendirme, Vaka örnekleri üzerinden psikoterapi sürecinin işlenerek mesleki bilgi ve deneyim kazandırılması, Psikoterapinin etik kuralları hakkında bilgilendirme.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikoterapide etik kurallarını açıklar. (explain- bloom’s 4)
Çeşitli psikoterapi teknik ve yöntemlerini karşılaştırır. (compare - bloom’s 5)
Psikoterapide danışanların ihtiyaçlarının önemini dikkate alır. (consider – bloom’s 5)
İnsan gereksinimlerinin psikoterapi ile olan ilişkisini tartışır. (discuss – bloom’s 2)
Psikoterapilerin temelini oluşturan esasları değerlendirir. (evaluate – bloom’s 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Psikoterapi kuramları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
2 Literatür Okuma Psikoterapi ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
3 Literatür Okuma Psikoterapi çeşitleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
4 Literatür Okuma Çocuk ve ergenlerde Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
5 Literatür Okuma Psikanalitik Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
6 Literatür Okuma Davranışçı Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
7 Literatür Okuma Bilişsel Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Bilişsel Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
10 Literatür Okuma Oyun Psikoterapisi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
11 Literatür Okuma Mentalizasyon Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
12 Literatür Okuma Aile Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
13 Literatür Okuma Aile Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
14 Literatür Okuma Aile Psikoterapi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
15 Literatür Okuma Bireysel Psikoterapiler Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

GÜLEÇ,C.(2003). Psikiyatri ve Psikoterapilerin ABC'Sİ. HYB Yayıncılık, Ankara.
ÖZTÜRK,O. - ULUŞAHİN, A. (2008). Ruh sağlığı ve Bozuklukları I. Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Psikolojik Danışma ve rehberlik Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2007).Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayını .
DAŞ,C.(2007).Bütünleşmek ve Büyümek Geştalt terapi Yaklaşımı.HYB Yayıncılık, Ankara
AKKOYUN,F.(2001).Geştalt Terapi.Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
YALOM,I.(1999). Varoluşçu Psikoterapi. ( Z.İyidoğan Babayiğit, Çeviren).Kabalcı Yayınevi. İstanbul
SAVAŞIR,I. - BOYACIOĞLU,G. -KABAKÇI,E.(1996). Bilişsel - Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
TÜRKÇAPAR,H.(2007). Bilişsel Terapi Temel İlkeler ve Uygulama. HYB Basım Yayın. Ankara
YALOM,I.D.(1992). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği. ( A.Tangör - Ö.Karaçam, Çeviren). Nobel Tıp Kitapevi.İstanbul
NAAR,R.(1993). Grup Psikoterapisine İlk Adım. ( N.Hisli Şahin, Çeviren). İmge Kitapevi. Ankara.
DOKUR,M., PROFETA,Y.(2006). Aile ve Çift Terapisi. Morpa, İstanbul.
BABAOĞLU,A.N.(2006). Psikoterapiler : Eğitim Ve Süpervizyonlar. Morpa, İstanbul.
ARDALI,C., ERTEN,Y. (1999), Psikanalizden Psikoterapilere, Alf Yay., İstanbul. Babaoğlu,A.N.,(2006), Psikoterapiler, Morpa, Morpa Yay., İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
4
2
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
4
3
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
4
4
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
4
2
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
4
3
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
3
4
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
0
2
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
4
2
Apply psychological tests. (Bloom 3).
4
3
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
1
4
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
1
5
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
1
6
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
4
2
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
3
2
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
3
3
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
4
4
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
4
2
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
4
3
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
4
4
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
0
2
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
0
3
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
1
4
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
1
5
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
4
6
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 35 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 35 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0