Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY443 | PSYCHOTHERAPY THEORY AND APPLICATIONS | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE GÜNEŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, ruhsal ve davranışsal tanı kategorilerine uygun psikoterapi tekniklerini belirleme becerisini kazandırmaktır. Her bir teknikle psikoterapi yapma becerisi, söz konusu tekniğin oyunlaştırılarak uygulanması yolu ile geliştirilir. Bu derste, farklı psikoterapi tekniklerinin temelinde yatan kuramların kavranması sağlanır. |
İçerik: | Psikoterapinin anlamı ve içeriğinin kavranması, Bireyin yaşamındaki önemi ve işlevselliğinin incelenmesi, Farklı psikoterapi yaklaşımları ve teknikleri konusunda bilgilendirme, Vaka örnekleri üzerinden psikoterapi sürecinin işlenerek mesleki bilgi ve deneyim kazandırılması, Psikoterapinin etik kuralları hakkında bilgilendirme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikoterapide etik kurallarını açıklar. (explain- bloom’s 4) |
Çeşitli psikoterapi teknik ve yöntemlerini karşılaştırır. (compare - bloom’s 5) |
Psikoterapide danışanların ihtiyaçlarının önemini dikkate alır. (consider – bloom’s 5) |
İnsan gereksinimlerinin psikoterapi ile olan ilişkisini tartışır. (discuss – bloom’s 2) |
Psikoterapilerin temelini oluşturan esasları değerlendirir. (evaluate – bloom’s 5) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Psikoterapi kuramları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | Psikoterapi ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | Psikoterapi çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | Çocuk ve ergenlerde Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | Psikanalitik Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | Davranışçı Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | Bilişsel Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Bilişsel Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | Oyun Psikoterapisi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | Mentalizasyon Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | Aile Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | Aile Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | Aile Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | Bireysel Psikoterapiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
GÜLEÇ,C.(2003). Psikiyatri ve Psikoterapilerin ABC'Sİ. HYB Yayıncılık, Ankara. |
ÖZTÜRK,O. - ULUŞAHİN, A. (2008). Ruh sağlığı ve Bozuklukları I. Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara. |
Psikolojik Danışma ve rehberlik Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2007).Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayını . |
DAŞ,C.(2007).Bütünleşmek ve Büyümek Geştalt terapi Yaklaşımı.HYB Yayıncılık, Ankara |
AKKOYUN,F.(2001).Geştalt Terapi.Nobel Yayın Dağıtım. Ankara |
YALOM,I.(1999). Varoluşçu Psikoterapi. ( Z.İyidoğan Babayiğit, Çeviren).Kabalcı Yayınevi. İstanbul |
SAVAŞIR,I. - BOYACIOĞLU,G. -KABAKÇI,E.(1996). Bilişsel - Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. |
TÜRKÇAPAR,H.(2007). Bilişsel Terapi Temel İlkeler ve Uygulama. HYB Basım Yayın. Ankara |
YALOM,I.D.(1992). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği. ( A.Tangör - Ö.Karaçam, Çeviren). Nobel Tıp Kitapevi.İstanbul |
NAAR,R.(1993). Grup Psikoterapisine İlk Adım. ( N.Hisli Şahin, Çeviren). İmge Kitapevi. Ankara. |
DOKUR,M., PROFETA,Y.(2006). Aile ve Çift Terapisi. Morpa, İstanbul. |
BABAOĞLU,A.N.(2006). Psikoterapiler : Eğitim Ve Süpervizyonlar. Morpa, İstanbul. |
ARDALI,C., ERTEN,Y. (1999), Psikanalizden Psikoterapilere, Alf Yay., İstanbul. Babaoğlu,A.N.,(2006), Psikoterapiler, Morpa, Morpa Yay., İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
3 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
4 | |||||
4 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
4 | |||||
3 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
3 | |||||
4 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
0 | |||||
2 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
4 | |||||
2 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
4 | |||||
3 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
1 | |||||
4 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
1 | |||||
5 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
1 | |||||
6 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
4 | |||||
2 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
3 | |||||
2 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
3 | |||||
3 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
4 | |||||
4 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
4 | |||||
2 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
4 | |||||
3 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
4 | |||||
4 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
0 | |||||
3 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
1 | |||||
4 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
1 | |||||
5 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
4 | |||||
6 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |