Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY116 | DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı gelişim psikolojisi alanını ve temel kuramlarını tanıtmak; bebeklikten yetişkinliğe gelişim evrelerini biyolojik, davranışsal, bilişsel ve psikososyal gelişim açısından incelemektir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "insan gelişimindeki biyolojik, bilişsel, sosyal süreçler ve kişiliğin doğumdan yetişkinliğe kadar, temel kuramlar ve görgül araştırmalar" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Doğum öncesinden başlayarak yaşam boyu değişim ve sabitlikleri izleyen gelişim psikolojisi alanını ve temel kuramlarını açıklar. (explain Bloom’s 2) |
Bebeklik, erken çocukluk, okul öncesi evrelerini biyolojik, davranışsal, bilişsel ve psikososyal gelişim açısından karşılaştırır. (compare Bloom’s ) |
Eleştirel okuma ve analitik düşüncelerini kullanır. (use – Bloom’s 3) |
Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemlerini uygular. (apply – Bloom’s 3) |
Bebeklik, erken çocukluk ve orta çocukluk dönemlerinde yaşa uygun fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal özellikleri açıklar. (explain Bloom’s 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Doğum Öncesi Gelişim | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Doğum ve Erken Bebeklik Dönemi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Fiziksel Gelişim | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Algısal Gelişim | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Bilişsel Gelişim l | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Bilişsel Gelişim ll | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Dil Gelişimi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Kişilik Gelişimi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Kavramı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | İlişkiler Üzerine Düşünmek | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Gelişim Ekolojisi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Gelişim Ekolojisi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
BEE H., BOYD, D. (2012). The Developing Child. 13th Edition. Boston: Pearson. |
COLE, M., COLE S.R. & LİGHTFOOT, C. (2005). The Development of Children. 6th Edition. Worth, New York. |
HARWOOD, R., FRİDLUND, A.J. & REİSBERG, D. (2003). Psychology. 7th Edition. W.W. Norton & Co., New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
3 | |||||
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
3 | |||||
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
2 | |||||
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
3 | |||||
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
3 | |||||
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
0 | |||||
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |