Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY206 | SOCIAL PSYCHOLOGY II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; Sosyal Psikoloji I dersinin devamıdır. Sosyal psikoloji, duygularımızın, davranışlarımızın ve düşüncelerimizin sosyal yapı ve süreçten nasıl etkilendiğini anlamaya yönelik bir disiplindir. İki dönemlik bir dersin ilk kısmı olan bu ders, sosyal etkileşim odaklıdır. Kuramsal çerçevenin sosyal yapı ile ilişkisi ve alan araştırmalar kültürlerarası bir perspektif ile aktarılır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; " Kişilerarası çekim, yakın ilişkiler, kişilerarası saldırganlık, tutumlar, sosyal etki, ikna etme ve tutum değişikliği, uyum, liderlik ve güç, grup süreçleri, örgütsel dinamikler ve çevresel psikoloji " konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal psikolojinin ilgi alanını ve amaçlarını ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisini açıklar. (explain Bloom’s 4) |
Sosyal psikoloji araştırmalarına yön veren kuramsal, yöntemsel ve etik meseleleri belirtir. (express Bloom’s 2) |
Bu dönem işlenen sosyal psikoloji konularını anlamak ve analiz etmek için kullanılan kavramları ve kuramları kullanır. (use Bloom’s 3) |
Sosyal psikoloji bilgisinin kişinin kendini ve diğerlerini daha iyi anlamaya ve toplumsal meselelere daha güçlü bir içgörü oluşturmaya yardımcı olabileceğini tartışır. (discuss Bloom’s 2) |
Kişiler arası farklılıklarının önemini dikkate alır. (consider Bloom’s 5) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sosyal Etki | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Sosyal Etki | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Sosyal Etki ile Grup Davranışı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Grup Davranışı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Grup Davranışında Bireyin Rolü | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Grup Davranışında Çoğunluk Etkisi ve Deneyleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Grup Davranışında Azınlık Etkisi ve Deneyleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Yakın İlişkiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Saldırganlık ve Şiddet | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Olumlu Sosyal Davranış | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Olumsuz Sosyal Davranış | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Kültürel Yansımalar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Politik Psikoloji | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Sosyal Psikolojide Alan Çalışmaları ve Deneyler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Myers, D.G.,(2015). Sosyal Psikoloji. 10. Basım. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Myers, D. G., & Smith, S. M. (2012). Exploring social psychology. New York: McGraw-Hill. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
3 | |||||
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
2 | |||||
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
3 | |||||
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
5 | |||||
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
5 | |||||
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
2 | |||||
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
5 | |||||
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
3 | |||||
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |