Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY202 | PERSONALITY THEORIES II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı insan kişiliğinin doğası, işleyişi ve ölçümlenmesine ilişkin bilgi sahibi olmak, tarihsel süreç içinde psikoloji biliminde ortaya çıkan ve halen kabul gören kişilik kuramlarının genel varsayımlarını öğrenmek, insanların davranışlarını her bir kişilik kuramı açısından analiz edebilmektir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "Davranışçı Kuram vetemsilcileri, Bilişsel Kuram vetemsilcileri, Ayırıcı Özellikler Yaklaşımı vetemsilcileri, Varoluşçu Kuram vetemsilcileri, Transaksiyonel Analiz Yaklaşımı" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kişiliği tanımlar. (identify) (Bloom’s 2) |
Kişiliğin davranışçı ve bilişsel kuramları, ayırıcı özellikler yaklaşımı, varoluşçu görüşün ve transaksiyonel analizi değerlendirir. (evaluate Bloom’s 5) |
Kişilik kuramları içinde var olan tüm ekollerin birbirleriyle olan benzerliklerini tartışır. (discuss) (Bloom’s 2) |
Davranışçı ve bilişsel kuramların, ayırıcı özellikler yaklaşımının, varoluşçu görüşün ve transaksiyonel analizin kişiliği nasıl açıkladığını yorumlar. (interpret) (Bloom’s 3) |
Kişilik kuramları içinde var olan tüm ekollerin birbirlerinden ayrıldıkları önemli noktaları dikkate alır. (consider Bloom 5) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kişilik Kuramlarına Giriş | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Davranışçı Kuram vetemsilcileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Davranışçı Kuram vetemsilcileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Bilişsel Kuram ve temsilciler | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Bilişsel Kuram ve temsilciler | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Ayırıcı Özellikler Yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Ayırıcı Özellikler Yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Varoluşçu Kuram vetemsilcileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Varoluşçu Kuram vetemsilcileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Gestalt Yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Gestalt Yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Transaksiyonel Analiz | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Transaksiyonel Analiz | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Dönem sonu değerlendirmeve geri bildirim alma | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
SCHULTZ, D.P. & SCHULTZ, S.E. (2009). Theories of Personality (9th edition).USA |
WADSWORTH. ASHCRAFT,D. (2009) Kişilik Vaka İncelemleri. Kaknüs Yayınları |
YAZGAN İNANÇ, B. VE YERLİKAYA, E. E. (2008). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
0 | |||||
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
2 | |||||
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
0 | |||||
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
5 | |||||
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
0 | |||||
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
0 | |||||
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |